امین خندقی، مقصود و پاک مهر، حمیده. (1390). ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله اصول بهداشت روانی، 13 (2)، 123-114.
امینی، محمد؛ مدنی، سیداحمد و عسگرزاده، زهرا. (1393). ارزیابی و تحلیل مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان رشته های مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 16 (63)، 59-39.
حسینی، زهرا. (1388). یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی. فصلنامه روانشناسی تحولی (روانشناسی ایرانی)، 5 (19)، 208-199.
رجعتی، پروانه؛ جدیدی تمجید و آهنگری، سعیده. (1396). تأثیر تدریس مهارتهای تفکر انتقادی بر انگیزه زبان آموزان سطح پیشرفته ایرانی. نشریه آموزش و ارزشیابی، 11 (38)، 173-157.
زارع، حسین و نهروانیان، پروانه. (1396). اثر آموزش تفکر انتقادی بر سبکهای حل مسئله و یادگیری خود راهبر. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 11 (74)، 85-70.
عبدالهی عدلی انصار، وحیده؛ فتحی آذر، اسکندر و علایی، پروانه. (1389). نقش آمادگی برای یادگیری خودرهبر و نگرش تفکر انتقادی در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز. پژوهش های نوین روانشناختی، 5 (17)، 100-79.
مباشری، فرزانه؛ منوچهری، مهین و نوروزی، فاطمه. (1396). مهارتهای تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی فسا. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 2 (7)، 15-4.
نادی، محمدعلی؛ گردان شکن، مریم و گل پرور، محسن. (1390). تاثیر آموزش تفکر انتقادی، حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خودراهبر در دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 8 (29-28)، 61-53.
نبوی، سیده مریم. (1396). نقش میانجی یادگیری مشارکتی در رابطه شایستگی تدریس و صلاحیت حرفهای اعضای هیئتعلمی با دستاوردهای تحصیلی دانشجویان دانشگاه سمنان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان.
یارمحمدی واصل، مسیب؛ ذوقی پایدار، محمدرضا و محمدی، عباس. (1396). تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی. نشریه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5 (8)، 92-79.