پردخته، فرهاد، کاظم پور، اسماعیل، شکیبایی، زهره. (1394). رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 2 (20): 16-27.
-پیرزاده، اعظم. (1391). مقایسه برنامه درسی قصد شده و اجرا شده با برنامه درسی کسب شده دروس معارف اسلامی و شناسایی برنامه درسی مغفول، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران.
-حاجی تبار، محسن، ملکی، حسن، احمدی، غلامعلی. (1396). طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصلۀ برنامۀدرسی قصدشده، اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران، دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، ۴ (۷): 5-30.
ـرباطی، فاطمه السادات، محمد باقری، محمد، حسنی، فاطمه. (1393). واکاوی برنامه درسی پنهان در دوره پژوهشی مقطع دکتری، گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 12 (1): 64-75.
ـ شریعتمداری، علی (1381). چگونگی ارتقاء سطح علمی کشور، تهران: انتشارات فراشناختی اندیشه.
-فتحی واجارگاه، کورش، موسی پور، نعمت اله، یادگارزاده، غلامرضا. (1393). برنامهریزی درسی آموزش عالی: مقدمهای بر مفاهیم، دیدگاهها و الگوها، چاپ اول، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
-فتحی واجارگاه، کوروش. (1388). آموزش شهروندی در مدارس، تهران: نشرآیین.
-فراستخواه، مقصود. (1389). دانشگاه و آموزش عالی، تهران: نشر نی.
-فراستخواه، مقصود. (1393). چارچوبی مفهومی برای برنامه ریزی مبتنی بر آینده اندیشی در دانشگاه، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 69: 26-1.
ـ مصلینژاد، لیلی، پرندآور، نحله، رضایی، الهه. (1392). تجربه دانشجویان در زمینه برنامه درسی پنهان: یک مطالعه کیفی، مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 13 (2): 111-124.
-ملکی، حسن. (1391). بررسی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده مطالعات اجتماعی سال اول دبیرستان، روان شناسی تربیتی، 8 (26): 106-146.
ملکی، حسن. (1381). برنامه ریزی درسی (راهنمای عمل). تهران: انتشارات مدرسه.
-میرزایی، ملیحه، احمدی، پروین، نراقی زاده، افسانه. (1395). مقایسه اهداف و محتوای برنامه درسی اجرا شده با برنامه درسی قصد شده در مراکز پیش دبستانی شهر کرمان، اندیشه های نوین تربیتی، 12 (4): 63-80.
-نادری، ناهید، نوروزی، رضاعلی، سیادت، علی. (1395). سیاستگذاری در آموزش و پرورش، نشر آموخته.
-یاسپرس، کارل. (1394). ایده دانشگاه. ترجمه مهدی پارسا و مهرداد پارسا. تهران: انتشارات ققنوس.