ایمانی پور، معصومه. (1391). اصول اخلاق حرفه ای در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 6(5)، 25-38.
بهاری فر، علی.، جواهری کامل، مهدی.، و احمدی، سید علی اکبر. (1390). رفتار اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی: تأثیر ارزش های اخلاقی، عدالت و تعهد سازمانی. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 1(1)، 23-42.
رضایی، منیره. (1384). کاوشی در ماهیت تدریس. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، ؟(1 و 2)، ؟-؟.
زین
آبادی، حسنرضا (1390). رهبری تحولی و رفتار شهروندی سازمانی در مدرسه: باز آزمون و تغییر یک الگوی آزمون شده در صنعت. نشریه مدیریت دولتی، 3(7)، 80-63.
زینآبادی، حسنرضا؛ بهرنگی، محمدرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و فرزاد، ولیاله (1387). رفتار شهروندی سازمانی معلمان: تحلیلی بر ماهیت، اهمیت، روششناسی پژوهش، پیشایندها و پسایندها. نوآوریهای آموزشی. 7(28)، 75-110.
سرمد، زهرا.، بازرگان، عباس.، و حجازی، الهه. (1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. چاپ اول. تهران: انتشارات آگاه.
طاهری دمنه، محسن.، زنجیرچی، سید محمود.، و نجاتیان قاسمیه، مجید. (1390). نقش اخلاق کاری در ارتقای رفتار شهروندی سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 6(2)، 30-39.
عزیزی، نعمت اله. (1389). اخلاق حرفهای در آموزش عالی: تأملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی. فصلنامه راهبرد فرهنگ. (8 و 9)، 183-209.
غلامی، خلیل.، و اسدی، محمد. (1392). تجربه حرفه ای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 1(2)، 5-26.
قراملکی، احد فرامرز. (1388). مبانی ترویج اخلاق حرفهای در دانشگاه. پژوهشنامه اخلاق. 1(3)، 9- 24.
کرم دوست، نوروزعلی. (1383). بررسی رابطه ارزشیابی دانشجویان دانشکده روان پزشکی و علوم تربیتی از تدریس استادان با میانگین نمرات آنان از درس استادان در سال تحصیلی 78- 77 تا 80- 79. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. 34(1)، 57- 76.
مطلبی فرد، علیرضا. (1389). بررسی وضعیت رعایت اخلاق آموزشی اعضاء هیأت علمی دانشگاههای دولتی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی.
مطلبی فرد، علیرضا.، آراسته، حمیدرضا.، و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1389). بررسی وضعیت رعایت اخلاق آموزشی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامه راهبرد فرهنگ. 8 و 9، 203-220.
Allison, B. J., Voss, R. S., & Dryer, S. (2001). Student classroom and career success: The role of organizational citizenship behavior. Journal of Education for Business, 76(5), 282-288.
Alweshahi, Y., & Cook, D. (2009). Domains of effective teaching process students perspectives in two medical schools. Medical teacher, 31(4), e125-e130.
Baker, T. L., Hunt, T. G., & Andrews, M. C. (2006). Promoting ethical behavior and organizational citizenship behaviors: The influence of corporate ethical values. Journal of Business Research, 59(7), 849-857.
Bragger, J., Rodriguez-Srednicki, O., Kutcher, E., Indovino, L., & Rosner E. (2005). Work-family conflict, work-family culture, and organizational citizenship behavior among teachers. Journal of Business and Psychology, 20(2), 303-324.
Campbell, E. (2008). The ethics of teaching as a moral profession. Curriculum Inquiry, 38(4), 357-385.
Carnell, E. (2007). Conceptions of effective teaching in higher education: Extending the boundaries. Teaching in Higher Education, 12(1), 25-40.
Darling-Hammond, L., & Snyder, J. (2000). Authentic assessment of teaching in context. Teaching and teacher education, 16(5), 523-545.
DiPaola, M. F., & Hoy, W. K. (2005). Organizational citizenship of faculty and achievement of high school students. The High School Journal, 88, 35-44.
Felicio, D. M., & Pieniadz, J. (1999). Ethics in higher education: Red flags and grey areas. Feminism & Psychology, 9(1), 53-73.
Golan, M., & Fransson, G. (2009). Professional Codes of Conduct; Towards an Ethical Framework for Novice Teacher Educators (pp. 45-57). Springer Netherlands.
Hansen, W. L .& Jackson, M. (1996). Total quality improvement in the classroom, Quality in Higher Education, 2(3), 211–17.
Meijer, P. C., Korthagen, F. A., & Vasalos, A. (2009). Supporting presence in teacher education: The connection between the personal and professional aspects of teaching. Teaching and Teacher Education, 25(2), 297-308.
Murray, H., Gillese, E., Lennon, M., Mercer, P., & Robinson, M. (1996). Ethical principles for college and university teaching. New directions for teaching and learning, 1996(66), 57-63.
Oplatka, I. (2006). Going beyond role expectations: Toward an understanding of the determinants and components of teacher organizational citizenship behavior. Educational Administration Quarterly, 42(3), 385-423.
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Paine, J. B., & Bachrach, D. G. (2000). Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research, Journal of Management, 26(3), 513-563.
Rego. A. (2003). Citizenship behaviours of university teachers The graduates’ point of view. Active Learning in Higher Education, 4(1), 8-24.
Skarlicki, D. P., & Latham, G. P. (1995). Organizational citizenship behaviour and performance in a university setting. Canadian Journal of Administrative Sciences, 12(3), 175-181.
Somers, M. J. (2001). Ethical codes of conduct and organizational context: A study of the relationship between codes of conduct, employee behavior and organizational values. Journal of Business Ethics, 30(2), 185-195.
Turnipseed, D. L. (2002). Are good soldiers good? Exploring the link between organization citizenship behavior and personal ethics. Journal of business research, 55(1), 1-15.
Vancouver, J. B., & Schmitt, N. W. (1991). An exploratory examination of person‐organization fit: Organizational goal congruence. Personnel psychology, 44(2), 333-352.
Vulcano, B. A. (2007). Extending the generality of the qualities and behaviors constituting effective teaching. Teaching of Psychology, 34(2),