@article { author = {Ababaf, Zohreh}, title = {The Scope of the Work values: A Platform for Educators in Higher Education}, journal = {Journal of higher education curriculum studies}, volume = {5}, number = {10}, pages = {62-84}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association}, issn = {2538-2241}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Cultural and scientific institutions have defined and considered specific rights and duties for educators and students. One of the duties mentioned for the educators is creating the conditions for preparing the learners for the emerging situations. Education is a multifaceted mission since training the learners from the moral, emotional, cognitive, social, behavioral and vocational dimensions is an increasingly complex process that requires the employment of a set of competencies. Homogeneous integration of knowledge, skills, and beliefs could prepare the educators for facing this process. In addition, the reality of the traditional or virtual educational contexts is far beyond the physical factors or the quantitative relationships among them. In fact, it is a conceptual construct which is affected by the interactions among belief systems, cognitive, emotional, and socio-cultural factors in the context. Hence, the present study aims to explore and explain the components of work and profession values with regard to the educational-moral role of the educators. This study was conducted through an exploratory qualitative method. The data were gathered through interviews with 36 faculty members (scientific experts) from humanities, science, medicine, and engineering.The obtained data were analyzed through analytic induction. The results confirmed the comprehensive and integrated nature of education and indicated that the profession values integrate with other values to affects the educational contexts. The findings revealed personality, communication, recognition, motivation, beliefs and support as the components of work values. These components could be applied as criteria for employment, empowerment, evaluation, and retention of faculty members in higher education.  }, keywords = {educatory,Higher education,work- profession values}, title_fa = {گستره ارزش های کاری سکویی برای آموزشگری در محیط آموزش عالی}, abstract_fa = {بنیادهای فرهنگی و علمی از دیرباز برای عمل‌کنندگان در نقش‌های مدرس یا آموزشگر و آموزش‌گیرنده وظایف و حقوقی قائل شده‌اند. از جمله وظایفی که می‌توان بر اساس همان بنیادها برای آموزشگر قائل بود فراهم‌سازی تدابیری است که آموزش‌گیرنده را آماده برای زیست در حال و شرایط در حال شکل‌گیری خواهدکرد. آموزشگری در موقعیت‌های تربیتی رسالتی چند وجهی است زیرا رهبریت تربیت اخلاقی، عاطفی، شناختی، اجتماعی، رفتاری و شغلی آموزش‌گیرندگان فرایند پیچیده‌ای است که به‌کارگیری مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را می‌طلبد. تلفیقی همگون از دانش‌ها، مهارت‌ها و باورها که مدرس را آماده یا به‌عبارتی شایسته‌ی چنین هدایتگری می‌نماید. از طرف دیگر، واقعیت محیط یادگیری در انواع سنتی و مجازی صرفاً یک ویژگی فیزیکی یا ارتباط کمّی بین عناصر فیزیکی نیست بلکه فراتر از آن یک سازه‌ی مفهومی است که از تعاملات نظام باوری، ذهنیت‌های شناختی، هیجانی و اجتماعی- فرهنگی نقش‌آفرینان صحنه‌ی یادگیری متأثر می‌شود. بر این اساس، این پژوهش که مقاله برگرفته از آن است، با هدف کاوش و توصیف مؤلفه‌های ارزش‌های کاری و حرفه‌ای مبتنی بر نقش تربیتی- اخلاقی مدرسان/آموزشگران دانشگاه تنظیم شده است. در این راستا از شیوه‌ی پژوهش کیفی اکتشافی بهره گرفته شد و داده‌ها به کمک مصاحبه‌ی بازپاسخ با 36 مدرس (خبره‌ی علمی) رشته‌های علوم انسانی، پایه، پزشکی و مهندسی از دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، خوارزمی، علامه طباطبایی،  تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها بر مبنای استقرای تحلیلی انجام گرفت. یافته‌ها گستره‌ای از ارزش‌های کاری مبتنی بر نقش تربیتی-اخلاقی مدرسان دانشگاه را نمایان ساخت و نشان داد که آموزشگری ماهیت جامع و تلفیقی دارد و مؤلفه‌های ارزش‌های کاری در تلفیق با دیگر مؤلفه‌های حرفه‌ای برای آموزشگری در محیط آموزش عالی نقش‌آفرین است. یافته‌ها مؤلفه‌های ارزش‌های کاری شخصیتی، ارتباطی، شناختی، انگیزشی، باوری و حمایتی را در بر می‌گیرند که به‌لحاظ گستردگی به ارائه‌ی مؤلفه‌های باوری اشاره شده است. مؤلفه‌های ارزش‌های کاری می‌توانند به‌ عنوان شاخص ‌هایی در جذب، توانمند سازی، ارزشیابی و ماندگاری اعضای هیئت علمی در محیط آموزش عالی مورد تأمل قرار گیرند.}, keywords_fa = {آموزشگری,آموزش عالی,ارزش­های کاری و حرفه­ای,نقش تربیتی-­اخلاقی}, url = {https://www.icsajournal.ir/article_11823.html}, eprint = {https://www.icsajournal.ir/article_11823_bad819bf8cd5667443159cf297de1e62.pdf} }