@article { author = {samadi, parvin and ahmadi, parvin and Nasrolahi, Sheyda}, title = {The frames of mind emphasized and neglected in the Curriculum and Teaching of Civil Engineering Master Students based on their Lived Educational Experience}, journal = {Journal of higher education curriculum studies}, volume = {12}, number = {24}, pages = {203-248}, year = {2022}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association}, issn = {2538-2241}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to identify and analyze the educational experiences of civil engineering graduate students with an emphasis on the dimensions of the mind in order to improve the quality of engineering education. The approach of this research is qualitative and of the phenomenological method. Therefore, based on purposive sampling, 18 graduate students of civil engineering were interviewed. The obtained data were analyzed using the Colaizzi method. The findings of this study indicated that the disciplined-oriented mind, the creative mind, and the respectful mind were emphasized in civil engineering students and the ethical-oriented mind and the synthesizing mind were neglected in civil engineering students. The factors affecting it are poor student performance, the poor performance of the industrial system, the poor performance of civil engineering education, lack of emphasis on external integration by the professor, lack of emphasis on internal integration by the student.}, keywords = {educational experiences,civil engineering,Gardner's Frames of Mind}, title_fa = {شناسایی ابعاد ذهن مورد تأکید و غفلت شده در برنامه درسی و تدریس دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی عمران بر اساس تجربه‌آموزشی زیسته آنان}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل تجربه‌های آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی عمران با تأکید بر ابعاد ذهن به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش علوم مهندسی است. رویکرد این پژوهش کیفی و از نوع روش پدیدارشناسی است، به همین منظور بر اساس نمونه‌گیری هدفمند، با 18 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی عمران مصاحبه صورت گرفت. داده‌های به‌دست‌آمده با استفاده از روش کلایزی تجزیه‌وتحلیل شدند. یافته‌های این پژوهش گویای این است که بعد ذهنی تخصص مدار، بعد ذهنی خلاق و بعد ذهنی احترام گذار در دانشجویان مهندسی عمران مورد تأکید واقع شدند و بعد ذهنی اخلاق مدار و بعد ذهنی ترکیب‌گر در دانشجویان مهندسی عمران مورد غفلت واقع شدند که عوامل مؤثر بر آن عبارت‌اند از: عملکرد نامطلوب دانشجو، کارکرد ضعیف نظام صنعتی، بازدهی نامطلوب آموزش مهندسی عمران، عدم تأکید بر تلفیق بیرونی توسط استاد، عدم تأکید بر تلفیق درونی توسط دانشجو.}, keywords_fa = {تجربه‌های آموزشی,مهندسی عمران,ابعاد ذهن گاردنر}, url = {https://www.icsajournal.ir/article_145751.html}, eprint = {https://www.icsajournal.ir/article_145751_b59582af3f7e637f4fbf5c48bc943f7c.pdf} }