@article { author = {Amini, Mohammad Reza and Vakili, Najmeh and mohebi, ALI}, title = {The Predictive Role of Educational Philosophies for Teaching Styles}, journal = {Journal of higher education curriculum studies}, volume = {13}, number = {26}, pages = {85-104}, year = {2023}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association}, issn = {2538-2241}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to determine the effects of educational philosophies on the teaching styles of faculty members of Kermanshah Teacher Training University in the academic year of 2018-2019. The present study was a descriptive-correlational study. The statistical population of the study consisted of all faculty members and lecturers (faculty member, official and duty officer) at the Teacher Training University of Kermanshah. Due to the small statistical population, the sample size was considered equal to the total population. The Patricia Educational Philosophy Scale (1972) and the Grasha and Richman Teaching styles Questionnaire (1996) were used as a measurement tool. The data were analyzed using Pearson correlation coefficient and regression analysis. Based on the results of this research, the dominant philosophy of education was the progressive and the dominant teaching style was interactive style among the professors at the Teacher Training University of Kermanshah. Also, the test of research hypotheses indicated that there is a significant relationship between educational philosophy and its dimensions with teaching styles and its dimensions in professors of Teacher Training University. Also, educational philosophy could predict the teaching styles of teachers. Therefore, it is possible to predict the educational approaches and mechanisms used by them by recognizing the educational philosophies of professors.}, keywords = {Educational Philosophy,teaching style,professors,Kermanshah Teacher Training University}, title_fa = {نقش پیش بینی کننده فلسفه‌های آموزشی بر سبک‌های تدریس مدرسان دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر تعیین نقش فلسفه های آموزشی در سبک های تدریس اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه در سال تحصیلی 98-1397 بود. تحقیق حاضر به روش توصیفی، از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اساتید و مدرسین( عضو هیات علمی، مامور و موظف) دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه به تعداد 101 نفر بود. با توجه به کوچک بودن جامعه آماری حجم نمونه معادل کل جامعه درنظر گرفته شد. از مقیاس فلسفه آموزشی پاتریشیا (1972) و پرسشنامه سبک تدریس معلمان گراشا و ریچمن (1996) به عنوان ابزار پژوهش استفاده گردید. داده ها با استفاده ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت. براساس نتایج تحقیق حاضر فلسفه آموزشی، فلسفه تدریس پیشرفت گرایی فلسفه غالب و سبک تدریس تعاملی سبک تدریس غالب در میان اساتید دانشگاه فرهنگیان بودند. همچنین آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد بین فلسفه آموزشی و ابعاد آن با سبک های تدریس و ابعاد آن در اساتید دانشگاه فرهنگیان ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین فلسفه آموزشی می تواند پیش بینی کننده سبک های تدریس اساتید باشد. براین اساس می توان با شناخت فلسفه های آموزشی اساتید رویکردها و سازوکارهای آموزشی که توسط آنان به کار می رود را پیش بینی کرد.}, keywords_fa = {فلسفه آموزشی,سبک تدریس,اساتید,دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه}, url = {https://www.icsajournal.ir/article_158815.html}, eprint = {https://www.icsajournal.ir/article_158815_8d46b1d096092894e0da25c7b1958e42.pdf} }