@article { author = {Dehghani, Marzieh and Jamshidi, Atieh}, title = {The Qualitative Analysis of Professors and Educators and Studentsrelationship: a Case Study of Faculty of Psychology and Education, University of Tehran}, journal = {Journal of higher education curriculum studies}, volume = {7}, number = {13}, pages = {155-182}, year = {2016}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association}, issn = {2538-2241}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {One of the most important communications in universities that will lead to achieving the goals of higher education is the interaction between professors and students. The purpose of this research is to address professors’ behavioral differences in dealing with two groups of students, including special reception teachers students and daily admissions and the second time at the faculty psychology and educational, university of Tehran. The present study is a qualitative research that has been conducted through auto-ethnographic method. The data were gathered by observation and unstructured interviews with students and professors. The researchers used connoisseurship and criticism of Eisner for assessment of this research. The results of this research showed that the two groups indicated differences regarding the behavior of professors in classroom management, interaction with students (sayings and acts), students’ assignments and evaluation. These findings show oversimplification and negligence in the behavior of professors towards special reception teachers student, that is due to negative labeling among the professors attitude and faculty toward special reception teachers students.  }, keywords = {Relationship,professors,Qualitative analysis,teachers Student,Classroom Management}, title_fa = {تحلیل کیفی چگونگی ارتباط اساتید با دانشجو معلمان: مطالعه موردی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران}, abstract_fa = {از مهم‌ترین ارتباطات در سطح دانشگاه که منجر به تحقق اهداف آموزش‌عالی می‌گردد، تعاملات میان اساتید و دانشجویان است. هدف از این پژوهش پرداختن به تفاوت‌های رفتاری اساتید در برخورد با دو گروه جداگانه از دانشجویان؛ شامل: پذیرش ویژه فرهنگیان و پذیرش روزانه و نوبت دوم، در دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی در دانشگاه تهران می‌باشد.  پژوهش حاضر، از نوع کیفی می‌باشد که با روش زیست تجربه نگاری انجام شده است و ابزارگردآوری داده‌ها مشاهده و مصاحبه‌های ساختارنیافته انفرادی است که با دانشجویان و دستیاران آموزشی صورت گرفته است. پژوهشگران در تحریر این ارزیابی، از روش خبرگی و نقادی آیزنر استفاده کرده‌اند. بررسی‌ها در این پژوهش حاکی از آن است که رفتار اساتید در مدیریت کلاس، تعامل با دانشجویان(گفتار و رفتار)، تکالیف محوله به دانشجویان و ارزشیابی میان این دو گروه متفاوت بوده و این یافته‌ها، تساهل و تسامح را در رفتار اساتید نسبت به دانشجویان فرهنگی نشان می‌دهد، که این خود برآیندی از برچسب منفی است که در نگرش اساتید و فضای دانشکده نسبت به دانشجویان فرهنگی وجود دارد.  }, keywords_fa = {ارتباط,اساتید,تحلیل کیفی,دانشجو معلم,مدیریت کلاس درس}, url = {https://www.icsajournal.ir/article_41095.html}, eprint = {https://www.icsajournal.ir/article_41095_d33991511efd4aeb239fd6da8803a9fe.pdf} }