%0 Journal Article %T نوع شناسی ذهنیت اساتید از الزامات برنامه درسی مبتنی بر پیامد در آموزش عالی (کاربرد روش کیو) %J دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی %I انجمن مطالعات برنامه درسی %Z 2538-2241 %A شاه جوان, محبوبه %A مومنی مهموئی, حسین %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 10 %N 20 %P 207-236 %! نوع شناسی ذهنیت اساتید از الزامات برنامه درسی مبتنی بر پیامد در آموزش عالی (کاربرد روش کیو) %K آموزش عالی %K برنامه درسی مبتنی بر پیامد %K روش کیو %R %X واحد تحلیل اساتید دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی96-97 بودند که ابتدا بر اساس روش شناسی کیو جهت تشکیل مجموعه کیو نمونه‌ای شامل 11 نفر از آن‌ها بر اساس شیوه نمونه گیری هدفمند تا سرحد اشباع نظری داده‌ها جهت مصاحبه انتخاب شدند که بیش از 100 گزاره به دست آمد که با توجه به حذف موارد تکراری و هم پوش، در نهایت 48 گزاره تأیید شد، سپس بر اساس شیوه هدفمند 14 نفر از اساتید جهت بررسی کمی داده‌ها انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها از نمودار در یک توزیع رتبه بندی نرمال از خیلی موافقم(5+) تا خیلی مخالفم(5-) برای 48 عبارت استفاده شد. جهت بررسی روایی از شیوه محتوایی و جهت بررسی پایایی از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها باتوجه به یافته‌های بدست آمده از مرحله کیفی، در مرحله کمی عبارات مورد نظر توسط مشارکت کنندگان ارزش گذاری شد و سپس داده‌ها با روش آماری تحلیل عاملی کیو با استفاده از نرم افزار آماریSPSS20 مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد اساتید الزامات تحقق برنامه‌های درسی مبتنی بر پیامد در آموزش عالی را شامل 12 مولفه اصلی می‌دانند که در سه محور یادگیری اثربخش، پرورش مهارت‌های فردی و آموزش اثربخش طبقه بندی شد %U https://www.icsajournal.ir/article_99218_cec9c2c88867534411d5cc2fb748eda2.pdf