TY - JOUR ID - 53544 TI - تاملی پیرامون مفهوم برنامه درسی دانشجو (معرفی و بسط مفاهیم مرتبط) JO - دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی JA - HECS LA - fa SN - 2538-2241 AU - جوادی پور, محمد AU - حکیم زاده, رضوان AU - ابدی, فاطمه AD - دانشیار دانشگاه تهران AD - دانشگاه تهران AD - -دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تهران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 8 IS - 15 SP - 91 EP - 112 KW - آموزش عالی KW - دانشجو KW - برنامه درسی دانشجو DO - N2 - هدف از نوشتار حاضر معرفی برنامه درسی دانشجو است. این مطالعه از نوع بنیادین بوده و از روش استدلال استقرایی استفاده شده است. این نوشتار شرحی است از روند طرح این برنامه درسی که مجموعه ای است از مشاهدات و تاملات در طول چندین سال، جستجوهای کتابخانه ای و اسنادی؛ سوالاتی که مطرح شده اند و پاسخ هایی که تا این مرحله از بررسی و تبیین این برنامه درسی بدست آمده اند. این سوالات عبارتند از: مولفه های اساسی این برنامه درسی چه میباشند؟ که جهت پاسخگویی به آن پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران انجام شد. این برنامه درسی شامل چه مفاهیمی است؟که در این بخش مفاهیم فراشناخت، انگیزش، درگیری­تحصیلی و دانشجو_محوری مورد بحث قرارگرفته­اند؛ بر چه مبانی نظری استوار است؟که به بررسی چهار نظریه ساختنگرایی، الگزیستانسیالیسم، نظریه اسنادی و نظریه اهداف پیشرفت پرداخته شده­است. متدولوژی مناسب یا متدهای پیشنهادی در این برنامه­درسی چه می توانند باشند؟ که در این بخش نیز روش پژوهش پدیدارشناختی مورد بحث قرار گرفته­است. UR - https://www.icsajournal.ir/article_53544.html L1 - https://www.icsajournal.ir/article_53544_6d2a0bb473bc995681999112d5d42885.pdf ER -