-آقازاده، احمد. (۱۳۸۶). آموزش و پرورش تطبیقی، تهران، سمت.
- آقازاده، احمد. (۱۳۸9). آموزش و پرورش تطبیقی ،پیام نور، وزیری.
-حجت، عیسی.(1379). «سنت و بدعت در آموزش معماری». رساله دکتری. گروه معماری. دانشکده معماری. دانشگاه تهران.
-
جمیری، وحیده؛
حاتمی، جواد؛
فتحیآذر، اسکندر؛
پاکدلفرد، محمدرضا.(1389). «بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته کارشناسی مهندسی معماری با نیازهای بازار کار در ایران».دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال۱، شماره 2، صص111-133.
-دشتگرد، سارا؛ بذرافکن، کاوه؛ جهانبخش، حیدر. (1398). « مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشتهی معماری با معیار روح زمانه». نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، تیر.
-شورای عالی برنامهریزی. (1377) مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، وزارت فرهنگ و آموزش عالی.مصوب سیصد و شصت و پنجمین جلسه شورای عالی برنامهریزی، مورخ: 24/8/1377.
-شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1392). برنامه درسی دوره کارشناسی رشته مهندسی معماری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. بازنگری شده دانشگاه تهران، مورخ 18/12/1392.
-شورای عالی برنامهریزی آموزشی. (1395). برنامه درسی دوره کارشناسی رشته مهندسی معماری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. بازنگری شده دانشگاه فردوسی مشهد، مورخ 6/10/1395.
-عزیزی، شادی. (1389). «ضرورت نظام منعطف آموزش معماری در راستای پاسخگویی به چالشهای جهانی و بومی پایداری». نشریه هویت شهر، دوره ۴، شماره 7 ، صص43-52.
-عظمتی, حمیدرضا ؛ اسماعیل، ضرغامی. (۱۳۸۸).« بررسی مقایسهای آموزش مهندسی معماری و دبیری فنی معماری در ایران». کنفرانس آموزش مهندسی در1404. تهران، دانشگاه تهران، فرهنگستان علوم.
- غریبپور، افرا؛ توتونچی مقدم،مارال .(1394). «بازنگری تطبیقی برنامۀ آموزش پایۀ طراحی در دورۀ کارشناسی معماری».نشریه هنرهای زیباؤمعماری و شهرسازی،
دوره 20، شماره 4، صص22-56.
-غفاری، غلامرضا. (1388). «منطق پژوهش تطبیقی». مجله مطالعات اجتماعی ایران،
دوره 3، شماره 4 ،صفحه 76-92.
- محمدزاده چیانه،
الهام؛
سلطان زاده، حسین. (1397). «ارزیابی و بررسی تطبیقی نقش ریاضیات در آموزش معماری دردانشگاههای داخل و خارج از کشور». نشریه علمی فناوری آموزش، دوره۱۳، شماره۱، شماره پیاپی 49، صص 29-40.
-محمودی, سیدامیرسعید. (۱۳۹۳). «گامی به سوی تحول در برنامه ریزی آموزشی بازنگری دروس دوره کارشناسی رشته مهندسی معماری، دانشگاه تهران». پنجمین همایش آموزش معماری، تهران، دانشکده معماری دانشگاه تهران.
- محمودی،سید امیر سعید؛ ناریقمی،سید امیرسعید. (1395). «اهمّیّت بکارگیری دانش تجربی در آموزش معماری». نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی،
دوره 21، شماره 3، صص 53-66.
- معاونت آموزشی وزارت علوم. (1390). مجموعهای برای تحول در حوزه برنامهریزی آموزشی.دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
-ملکی، حسن. (۱۳۸۶). برنامه ریزی درسی، راهنمای عمل. مشهد: انتشارات پیام اندیشه.
-ملکی، حسن. (۱۳۸۹). مقدمات برنامه ریزی درسی. تهران: سمت .
-نیوبل،دیوید؛کنن، رابرت. (1385). راهنمای بهبود روشهای تدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، مترجمین احمدرضا نصر، حسین زارع، محمدجعفر پاک سرشت. اصفهان دانشگاه اصفهان ف سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
-وحیدی، طاهر .(1383). پژوهشی در عوامل گسستگی در آموزش نظری و عملی دروس پایهی معماری(مطالعهی موردی دانشگاه شهید بهشتی ). پایاننامهی کارشناسی ارشد چاپ شده،گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی.