بیگدلی، مژگان؛ کرامتی، محمد رضا؛ بازرگان هرندی، عباس(1391). برسی رابطه بین رشته تحصیلی با وضعیت اشتغال دانشآموختگان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره 6، 131-111.
پورآتشی، مهتاب (1397)، ارزیابی نقاط قوت و راهکارهای ارتقای اشتغال پذیری دانشجویان کشاورزی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 10، ویژه نامه تابستان 1397، 31- 18
خشنودی، فاطمه؛ فرجاللهی، مهران؛ نجفی هزار جریبی، حبیب الله (1391). نقش برنامهدرسی رشته علوم تربیتی در توسعه نیروی انسانی کشور از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان. پژوهشنامة فرهنگی هرمزگان، شماره 3، 134-120.
دلاوری، ابوالفضل (1387). طرح ارتقاء کیفیت رسالههای دکتری. معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی.
رجبی ، الهه ( 1398). تدوین الگوی ظرفیت اشتغالپذیری دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز: دانشکده مهندسی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
سعیدی رضوانی، محمود؛ محمد حسین زاده، معصومه؛ باغگلی، حسین (1389). سرنوشت شغلی فارغ التحصیلان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، دوره یازدهم، شماره 2، 86- 57.
شادفر، حوریه؛ لیاقتدار، محمد جواد؛ شریف، مصطفی (1390). بررسی میزان انطباق برنامهدرسی رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی با نیازهای دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره 62، 146- 123.
شرج شریفی، آزیتا (1391). بررسی کارایی و تناسب آموزشهای ارائه شده در دانشگاهها و مراکز آموزشعالی با نیازهای آموزشی جهت ایجاد و ارتقاء. ماهنامه مهندسی مدیریت، سال پنجم، شماره 46، 62-53.
شریفی اسدی ملفه، فاطمه؛ خراسانی، اباصلت؛ فتحی واجارگاه، کورش و صالحی عمران، ابراهیم (1398)، تعیین مؤلفه های اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیخته اکتشافی، دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 7 (13) 52-29
شهرکیپور، حسن (1391). عوامل مؤثر بر افزایش کیفیت آموزشی دورههای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دانشکده علومتربیتی (مطالعه موردی واحد رودهن). مجله پژوهش در برنامهریزیدرسی، سال 9، دوره 2، شمارة 7، 123- 118.
شیرزادی، رضا (1391). توسعه و توسعه انسانی در قطر. فصلنامه مطالعات سیاسی، 5 (18)، 130-109
صالحی عمران، ابراهیم. و حسین تبار مرزبالی، فاطمه (1393)، ادامه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی یا اشتغال در بازار کار، نامه سیاست علم و فناوری، سال سوم، شماره 3، 51 -33
صالحی عمران، ابراهیم و رحمانی قهدریجانی، الهه (1391). بررسی شایستگیهای کانونی در برنامههای آموزشهای فنی و حرفهای مروری بر مباحث نظری و تجربیات کشورها، مجله مهارت آموزی،1(1)، 31-7
عارفی، محبوبه (1384). برنامهریزیدرسی راهبردی در آموزشعالی. تهران، جهاد دانشگاهی، واحد شهید بهشتی، چاپ اول.
فاضلی، نعمت الله (1387). فرهنگ و دانشگاه (منظرهای انسانشناسی و مطالعات فرهنگی). تهران، نشر ثالث.
فراستخواه، مقصود (1389). دانشگاه و آموزشعالی؛ منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی. چاپ اول، تهران، نشر نی.
محمدی، مهدی؛ ترکزاده، جعفر (1390). مقایسة رضایت دانشجویان از کیفیت برنامهدرسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکدة علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز. مجلة پژوهشهای برنامهدرسی، دوره اول، شماره 1، 49-29.
محمودیان، حسین؛ رشوند، مرجان (1391). اشتغال زنان فارغ التحصیل آموزشعالی و عوامل جمعیتی و اجتماعی مؤثر بر آن( مطالعه موردی شهر تهران). مجله زن در توسعه و سیاست، دوره 10، شماره 1، 83-104.
مدهوشی، مهرداد؛ زالی، محمدرضا؛ نجیمی، نسیم (1388). تشکیل خانه کیفیت در نظام آموزشعالی (مطالعه موردی: مقطع دکتری مدیریت دانشگاههای دولتی). فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره 51، 154-121.
مرکز آمار ایران (1397). سالنامه مرکز آمار ایران، سازمان برنامه و بودجه، چاپ اول، اردیبهشت 99، تهران.
مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران (1389). گزارش ارزیابی برونی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشگاه تهران، دانشگاه تهران.
میرکمالی، سیدمحمد (1372). تحلیلی بر توانمندیهای شغلی فارغالتحصیلان دانشگاهها. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره 4، - 38-13
نظرزاده زارع، محسن و تادری، ابوالقاسم (1394)، آموزش عالی با رویکرد اقتصاد دانایی در تربیت سرمایه انسانی، رهیافت، شماره 58، 97-85
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1373). آئیننامه کارشناسی ارشد ناپیوسته، شورای عالی برنامه ریزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
یحیی زاده، رؤیا (1394).سرمایه انسانی و رشد اقتصادی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، دانشکده اقتصاد و حسابداری