اسدیان، سیروس. (1395). پدیدارشناسی بعد عاطفی: عنصر مغفول برنامه درسی رشته پرستاری. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9 (3)، 163-175.
بیان فر، فاطمه؛ ملکی، حسن؛ سیف، علیاکبر و دلاور، علی. (۱۳۸۸). تبیین اثر برنامه درسی پنهان مدارس بر بازدههای عاطفی یادگیری در دانشآموزان دوره راهنمایی بهمنظور ارائه مدل. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 4 (15)، 57-85.
پارسا، عبداله و ساکتی، پرویز. (1386). رویکردهای یادگیری، نتایج یادگیری و ادراکات دانشجویان از برنامه درسی اجراشده و دوره تحصیلی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 3 (52)، 1-23.
تقی پور ظهیر، علی. (۱۳۹8). مقدمهای بر برنامهریزی آموزشی و درسی. تهران: آگاه.
خاناحمدی، راضیه. (1387). مقایسه و بررسی وضعیت موجود و وضعیت مطلوب برنامه درسی هنر در دوره ابتدایی مدارس دخترانه شهر خوی از دیدگاه معلمان و والدین در سال تحصیلی 87-86. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز.
خلیلی شورینی، سیاوش. (1393). روشهای تحقیق در علوم انسانی. تهران: نشر یادواره کتاب.
رستگار، طاهره. (1393). ارزشیابی: آیا ارزشیابی نقطه پایان است؟! رشد معلم، 283، 20-18.
سیف، علیاکبر. (1381). روشهای اندازهگیری و ارزشیابی تحصیلی. تهران: انتشارات سمت.
سیف، علیاکبر. (۱۳۹8). روشهای یادگیری و مطالعه. تهران: نشر دوران.
شمشیری، بابک و فریدونی، زهرا. (1393). مفهوم خود از دیدگاه روانشناسی انسانگرا و عرفان اسلامی با تاکید بر روش تطبیقی. فصلنامه علمی - پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 4 (16)، 65-84.
صفری، مجید و ناصح، آرمان. (۱۳۹۴). پژوهشی درباره میزان و چگونگی شناخت دانشجویان درباره به رشته. نشریه الکترونیکی شناسه، 2 (1)، 25-35.
طاهری، ژاله؛ دلاور، علی و قدمپور، عزتاله. (۱۳۸۹). عوامل مؤثر در الگوی مناسب باورهای انگیزشی دانشآموزان دبیرستانی. اصول بهداشت روانی، 48 (12)، 62-76.
عجم، علیاکبر و سعیدی رضوانی، محمود. (۱۳۹۲). چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 1 (17)، 49-70.
علی آبادی، خدیجه. (1398). مقدمات تکنولوژی آموزشی. تهران: انتشارات پیام نور.
فتحی واجارگاه، کوروش. (۱۳۹۵). برنامه درسی بهسوی هویتهای جدید (شرحی بر نظریات معاصر برنامه درسی). تهران: انتشارات آییژ.
فتحی واجارگاه، کوروش. (1395). کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
فتحی واجارگاه، کوروش؛ کشتیآرای، نرگس؛ فروغی، احمدعلی و زیمیتات، کرایگ. (۱۳۸۸). طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی تجربهشده در آموزش عالی بر پایه رویکرد پدیدارشناسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 4(1)، 17-29.
کیایی جمالی، سید مهدی؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ موسی پور، نعمت الله و خراسانی، اباصلت. (1397). سیر تحول برنامههای درسی در نظام آموزش عالی ایران. اندیشههای نوین تربیتی، 14 (2)، 42-76.
ملکی، حسن. (۱۳۹۵). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). مشهد: موسسه فرهنگی مدرسه برهان.
مهرمحمدی، محمود و همکاران. (۱۳۹7). برنامه درسی (نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها). تهران: انتشارات سمت.
مؤمنی، حسین؛ کرمی، مرتضی و تیموری، سعید. (۱۳۹۰). برنامه درسی تجویزشده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته. فصلنامه روانشناسی پرورشی، 2 (1)، 50-65.
نوحی، سیما؛ حسینی، سیدمرتضی؛ رخساریزاده، حمید؛ صبوری، امین و علیشیری، غلامحسین. (۱۳۹۱). بررسی انگیزه پیشرفت و رابطه آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان رشتههای پزشکی، پرستاری و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه آ. (عج). مجله طب نظامی، 14 (3)، 29-34.
یاریقلی، بهبود؛ شعوری میلانی، زهرا و همایونی بخشایش، نسرین. (1396). تجربیات دانشجویان خوابگاهی از شب امتحان: یک بررسی پدیدارشناسی. اندیشههای نوین تربیتی، 13 (2)، 72-95.
یمنی دوزی سرخابی، محمد و بهادری حصاری، مریم. (1382). مقایسه برخی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش دورههای کارشناسی ارشد در دانشگاههای شهید بهشتی و صنعتی شریف. انتشارات: دانشگاه تهران.