3
گروه روشها و برنامه های آموزشی و درسی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران
چکیده
هدف پژوهش حاضر بازنمایی تجارب زیسته استادان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی از مشکلات فرایند اجرای پایاننامهها و رسالههای دانشجویان دانشگاه تهران است. میدان پژوهش دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران بود و شرکتکنندگان با استفاده از نمونهگیری ملاکی از بین اعضای هیأتعلمی انتخاب شدند. گردآوری دادهها با استفاده از فن مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد و در دهمین مصاحبه به سطح اشباع نظری رسید، اما به منظور اعتباربخشی به یافتهها به انجام دو مصاحبه تکمیلی پرداخته شد و در نهایت در دوازدهمین مصاحبه فرایند گردآوری دادهها متوقف شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش جیورجی انجام شده است. تحلیل دادهها به شناسایی هفت مضمون اصلی و 67 زیرمضمون منتج گردید. مهمترین مشکلات، مشکل در انتخاب موضوع، تسلط اندک به حوزه روش تحقیق و مشکلات دانشجویان بود. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان در فرایند اجرای پایاننامهها و رسالههایشان با مشکلات متعدد و متنوعی همراه هستند و این چالشها آنها را در انجام این فرایند با مشکلات متعددی همراه نموده است. بدین منظور راهکارهایی برای بهبود ارائه شده است.
زارعی, علی, جوادی پور, محمد, صالحی, کیوان. (1399). رهیافتی پدیدارشناسانه در شناسایی مشکلات فرایند اجرای پایاننامهها. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 11(22), 249-290.
MLA
علی زارعی; محمد جوادی پور; کیوان صالحی. "رهیافتی پدیدارشناسانه در شناسایی مشکلات فرایند اجرای پایاننامهها". دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 11, 22, 1399, 249-290.
HARVARD
زارعی, علی, جوادی پور, محمد, صالحی, کیوان. (1399). 'رهیافتی پدیدارشناسانه در شناسایی مشکلات فرایند اجرای پایاننامهها', دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 11(22), pp. 249-290.
VANCOUVER
زارعی, علی, جوادی پور, محمد, صالحی, کیوان. رهیافتی پدیدارشناسانه در شناسایی مشکلات فرایند اجرای پایاننامهها. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 1399; 11(22): 249-290.