ابوالحسنی، منصوره؛ اسماعیلی، معصومه؛ و اسکندری، حسین. (1389). ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪای وﯾﮋﮔﯽ اﺳﺘﻌﺎرهﻫﺎی ﻣﻮﻓﻘﯿﺖرﺗﺒﻪﻫﺎی ﺑﺮﺗﺮ، ﻣﺘﻮﺳﻂ و ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪﻧﺸﺪﮔﺎن آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی. ﭘﮋوﻫﺶ در ﻧﻈﺎمﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ، 4(11)، 24-9.
ادیبحاجباقری، محسن؛ پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهوش. (1392). روشهای تحقیق کیفی. تهران: بُشری.
امیدیان، مرتضی؛ رحمتی، امین؛ فرهادیراد، حمید (1397). تجربه زیسته شرکت در کنکور با تأکید بر پیامدهای استرسزای آن. فصلنامه علمی پژوهشی آموزش عالی ایران، 10(2)، 19-1.
پارساپژوه، بتسابه. (1379). بررسی عوامل مؤثر بر تمایل دانشآموزان سال آخر دبیرستان برای ورود به آموزش عالی در شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
حبیبی، مجتبی. (1394). تأثیر آموزش مدیریت شناختی رفتاری استرس بر کاهش استرس تحصیلی ناشی از انتظارات شخصی و انتظارات والدین در دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 4(2)، 38-22.
حج فروش، احمد. (۱۳۸۱). آسیبهای کنکور بر هدفهای دوره متوسطه و ارائه پیشنهاد برای رفع آسیب ها. مجموعه مقالات سمینار بررسی روشها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها، اصفهان .
خبر آنلاین. (1396). کنکور و رقابت بر سر صندلیهای با کیفیت. برگرفته از: https://www.khabaronline.ir/news
رحیمی، حسین. (۱۳۸۱). نگاهی به نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۳۸۱. پیک سنجش،۲۹۲، 7. 2-3.
سبحانینژاد، مهدی؛ شاه حسینی، نجیبه؛ هاشمی محمدآبادی، مجید؛ خدابنده اویلی، عباس. (1392). ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ داﻧﺶآﻣﻮزان اﺳﺘﺎن ﯾﺰد درﮐﺴﺐ رتبه نخست ورود ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎیﮐﺸﻮر طی سالهای 1384تا 1388. فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، 3، 199- 234.
سجادی، رضا؛ کرمدوست، نوروزعلی؛ درانی،کمال؛ مقدم زاده، علی؛ صالحی کیوان. (1396). واکاوی عوامل موفقیت افراد سرآمد در آزمون سراسری. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 8 (16)، 190-163.
سلیمی، جمال؛ پاسالاری، حامد. (۱۳۹۶). نقش ویژگیهای اجتماعی و تحصیلی دانشآموختگان دبیرستانی استان هرمزگان در موفقیت آنان در آزمون ورودی دانشگاهها. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 18، 91-125.
قلخانباز، فاطمه؛ خدایی، ابراهیم. (1393). تأثیر پایگاه اجتماعی-اقتصادی داوطلبان آزمون سراسری 1389 بر موفقیت تحصیلی آنها. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 4(5)، 79-55.
کاوهئی، بهروز؛ باقی یزدل، رقیه. (۱۳۹۳). نگرش دانشجویان دانشگاههای دولتی استان تهران در رابطه با حذف آزمون سراسری و جایگزینی آن با سوابق تحصیلی. مجله پژوهش در نظامهای آموزشی، ۲۶، ۷۱-۹۸.
کیوانفر، محمدرضا. (۱۳۸۱). آسیبشناسی و عدم تطابق نظام آموزشی با کیفیت سوالات آزمون سراسری. مجموعه مقالات سمینار بررسی روش ها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها، اصفهان.
معتمدی، عبدالله. (1385). تأثیر کنکور بر سلامت عمومی، عزت نفس و نشانههای اختلالات روانی راه نیافتگان به دانشگاه. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 2(40)، 72-55.
نریمانی، محمد؛ میری، میرنادر. (۱۳۹۶). عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی رتبههای برترکنکور: نظریه زمینه ای. پژوهش در نظامهای آموزشی، ۳۸، ۵۹- ۷۹.
نوربخش، سیدمرتضی؛ حائری، مجید. (1390). مطالعه جامعهشناختی موفقیت در کنکور. نامه آموزش عالی، 4(15)، ۵۷-۳۳.
یارمحمدیان، احمد؛ سهرابی، نادره. (1384). بررسی و مقایسه تأثیر کنکور بر وضعیت روحی و شخصیتی راهیافتگان و راه نیافتگان به دانشگاه و خانواد آنها. فصلنامه مطالعات روانشناختی، 1(2)، 136-119.