ابنابیالحدید، عبدالمجید بن هبه الله. (1378ق). شرح نهج البلاغه به کوشش محمود ابوالفضل ابراهیم، جلد۲۰، قم: مکتبه آیه-العظمی المرعشی النجفی(ره).
افشاری، مرجان؛ نوریان، محمد؛ احمدی، امینه و نوروزی، داریوش. (1398). سنتزپژوهی مؤلفهها و روشهای یاددهی و یادگیری در یادگیری خودراهبر از منظر قرآن کریم. فصلنامه مطالعات قرآنی، 10(39)، 270-243.
پورکریمی، جواد؛ و مبینرهنی، یاسمن (1398). ارزیابی شایستگی های فراشناختی دانشجویان رشته های علوم رفتاری دانشگاه تهران، مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 2(19)، 178-163.
حبیب صبوری خسروشاهی، (۱۳۹۳). تفاوت بین نسلی در خانواده، مجله مطالعات علوم اجتماعی ایران، ۱۱(۳)، 90-۷۸.
حسنی، زهرا و یاوری، فردین. (1392). یادگیری با لذت کشف؛ روشهای یادگیری اکتشافی. مجله رشد معلم، 279، 37-35.
رحیمی، محمد؛ آشفتهتهرانی، امیر و حضرتیصومعه، زهرا. (1390). عوامل اجتماعی مؤثر بر تفاوت بین نسلی (مطالعه موردی شهر خلخال در سال 1390). فصلنامۀ مطالعات جامعهشناسی ایران، 7(2)، 98-79.
رنجبر، مختار. (1398). بررسی تأثیر خودراهبری بر مدیریت دانش فردی مدیران مدارس. فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(38)، 328-309.
زارع، حسین و نهروانیان، پروانه (1396). اثر آموزش تفکر انتقادی بر سبک های حل مساله ویادگیری خودراهبر، تازه های علوم شناختی، ۱۹(۲)، 96-85.
زنگنه، حسین؛ کاوسی، علیرضا و بهرامی، زهرا (1398). نگرش معلمان به روشهای یاددهی-یادگیری آموزش کارآفرینی در دوره ی ابتدایی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 12(6)، 7-1.
شرفی، محمود و داودی، مریم. (1397). اثربخشی آموزش راهبرد های فراشناخت بر خودراهبری یادگیری و پیشرفت تحصیلی ریاضی و ادبیات فارسی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان شوش. فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(36)، 170-147.
صفری، یحیی؛ مهدیزاده، حسین؛ پاکنیا، لیلا و مهراننیا، آذر. (1392). اثربخشی آموزش محتوای مبتنی بر فراشناخت با کمک نرم افزار بر خودراهبری و پیشرفت درسی دانش آموزان دوره ابتدایی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(2)، 64-51.
عباسی، صدیقه؛ سفیری، خدیجه و امیرمظاهری، امیرمسعود. (1397). تأثیر عوامل اجتماعی در روابط نسلی از دیدگاه دانشجویان دختر. جامعهپژوهی فرهنگی، 9(1), 156-131.
علیمردانی، فائزه، (۱۳۹۸). بررسی و تحلیل نظام تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه ها، گامی در راستای ارتقا کیفیت مدارس فردا. اولین همایش ملی مدرسه فردا، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی.
قدم پور، عزتاله؛ خلیلیگشنیگانی، زهرا و رضائیان، مهدی. (1397). تأثیر آموزش بسته فراشناختی (تفکر انتقادی، حل مسئله و فراشناخت) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 11(42)، 90-71.
کریمی، صدیقه و نصر، احمدرضا (۱۳۹۲). روش های تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه، مجله عیار پژوهش در علوم انسانی، 4(1)، 94-71.
کیذوری، امیرحسین؛ محمدیحسینی، سیداحمد و سلیمانی، الهام (1398). ادراک دانشجویان از شایستگیهای تدریس اعضای هیات علمی در آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد). تدریس پژوهی، 7(4)، 131-107.
معاصر، حمید و زارعی، حیدرعلی. (1398). خلاقیت هیجانی و یادگیری خودراهبر: نقش واسطه ای انگیزه پیشرفت. مجله روانشناسی، 23(4)، 457-440.
موسوی، شادی و سرداری، باقر. (1398). تعیین اثربخشی الگوی یادگیری مشارکتی بر یادگیری خودراهبر (خودمدیریتی، رغبت برای یادگیری و خودکنترلی) دانشآموزان دختر. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 12(46)، 84-65.