حیاتی، داوود؛ عگبهی، عبدالحسین؛ حسینی آهنگری، عابدین و عزیزی ابرقویی، محسن(1391).بررسی رابطه ی ابعاد کیفیت تجارب یادگیری و احساس خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دو فصلنامه ی مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی، 4، 18-29.
سیاح،نعیمه(1397). رابطه بین رهبری معلم در اجرای برنامه درسی با کیفیت تدریس و تجارب یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی. پایان نامه چاپ نشده رشته تحقیقات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
سیف، علی اکبر.(1392). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران .
عراقبه، علیرضا؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ فروغی ابری،احمدعلی؛ فاضلی، نعمت الله(1388). تلفیق راهبردی مناسب برای تدوین برنامه درسی چند فرهنگی.مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی.5. 149-166.
فتحی واجارگاه, کورش، مؤمنی مهمویی، حسین(1387). بررسی نقش عوامل مؤثر بر مشارکت اعضای هیأت علمی در برنامه درسی دانشگاهی. مجله آموزش عالی، 1، 154-131.
فیاضی،مریم(1397). رابطه بین سواد فناوری و تمایل به یادگیری مادام العمر با کیفیت تدریس معلمان و تجارب یادگیری دانش آموزان متوسطه اول. پایان نامه چاپ نشده رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
قدم پور، عزت اله؛ فرهادی، علی و نقی بیرانوند، فاطمه(1395). تعیین رابطه بین فرسودگی تحصیلی با اشتیاق و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8، 60-70
غنچی ،مستانه؛حسینی، سیدمحمود؛ حجازی، یوسف، (1391)،شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های تبیین کننده کیفیت تدریس از دیدگاه اساتید پردیس هاى کشاورزی دانشگاه تهران، مجله پژوهش هاى ترویج و آموزش کشاورزى، 5، 3، 31-40.
کرمی، مرتضی؛ بهمن آبادی، سمیه و اسماعیلی، آرزو(1391). ساختار تصمیم گیری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی: دیدگاه اعضای هیأت علمی و متخصصان برنامه درسی، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 7، 92-105
کشاورز، محسن. رحیمی، محسن و اسماعیلی، زهره. (1392). بررسی میزان تأثیر یادگیری الکترونیکی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان"، فصلنامه علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دوره اول، شماره ، 2 21 -13.
گویا، زهرا؛ قدکساز خسروشاهی، لیلا(1385). تبیین جدیدی برای تمرکز و عدم تمرکز در ایران . مجموعه مقالات همایش فرایند تمرکز و عدم تمرکز در برنامه درسی، انجمن مطالعات برنامه درسی، 503-489
مرادی،نعمت الله(1397). رابطه بین سواد اطلاعاتی و سواد برنامه درسی با انطباق برنامه های درسی و کیفیت تدریس اعضای هیات علمی. پایان نامه چاپ نشده رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
موسی پور، نعمت الله(1385). مجموعه مقالات همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامه ریزی درسی، انجمن مطالعات برنامه درسی، کرمان،
مومنیمهموئی، حسین؛ کرمی، مرتضی، و مشهدی، علی(۱۳۸۹) بررسی نقش عوامل کاهش دهنده فاصله بین برنامهدرسی قصدشده، اجراشده و تجربه شده. دوفصلنامه مطالعات برنامهدرسی در آموزشعالی، 2، 90-110.
مهرمحمدی، محمد(1387). تحلیلی بر کاهش تمرکز در برنامه درسی در آموزش عالی: ضرورتها و فرصتها،مجله آموزش عالی، 3، 18-1.
نعامی، عبدالزهرا(1390). رابطه ی بین کیفیت تجارب یادگیری و بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز، مجلهی مطالعات آموزش و یادگیری، 1، 111-128.
نوروززاده، رضا؛ محمودی، رضا؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم(1385). وضعیت سهم مشارکت دانشگا هها در بازنگری برنامه های درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی درسی وبازنگری برنامه درسی، 42، 93-71.
وزیری، مژده(1387). نظام برنامه ریزی درسی در اموزش عالی ایران، ویژگی ها و جهت گیریها. رساله های دکتری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
یاری، علی محمد. (1390 ). بررسی روند تأثیر همانندی شیوههای فرزند پروری و روابط بین فردی از طریق ایجاد رضایت در زندگی والدین بر عملکرد تحصیلی فرزندان و دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره شغلی.