بولا، اچ. اس (1375) ارزشیابی طرح ها و برنامه های آموزشی برای توسـعه. ترجمـه، خـدایار ابیلـی، موسسه بین المللی روش های آموزش بزرگسالان، چاپ انتشارات مدرسه، تهـران
تحویلیان، حسین(1394). جایگاه هنر در سند تحول بنیادین،زمزمه شماره8، رسانه معلمان، نیمه دوم آذرماه صص15
رئوف، علی (1386). تربیت معلم و کاروزی. نشر دوران. چاپ اول، تهران.
سند راهبردی تحول نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران 1390) (، شورایعالی انقلاب فرهنگی.
ﺷﻮرت، ادﻣﻮﻧﺪ ﺳﯽ (1387). روشﺷﻨﺎﺳﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺮﻧﺎﻣﻪدرﺳﯽ. ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﺤﻤﻮد ﻣﻬﺮﻣﺤﻤﺪی، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﻤﺖ و ﭘﮋوﻫﺸﮕﺎه ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت آﻣﻮزش و ﭘﺮورش.
فتحی واجارگاه، کوروش و شفیعی، ناهید (1386). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی بزرگسالان)، فصلنامه مطالعات برنامه درسی. 1 (5): 1-26.
گال، مردیت، بورگ، والتر، گال، جویس. (1394). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه جمعی از مؤلفان زیر نظر دکتر احمدرضا نصر اصفهانی ، تهران:انتشارات سمت
مهرمحمدی، محمود (1383).چیستی، چرایی و چگونگی آموزش هنر.تهران: مدرسه.
مهرمحمدی، محمود و محمودی، فیروز (1393) وارونگی: رویکردی نوین به طراحی برنامه های درسی معطوف به تربیت حرفهای )با تاکید بر علوم تربیتی(.دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. شماره7.
مهرمحمدی، محمود. (۱۳۹۲). برنامه درسی تربیت معلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، ۱ (۱)، ۵-۲۶.
نادری،عزت اله، سیف،نراقی،مریم(1390) سنجش و اندازه گیری و بنیادهای تحلیلی ابزارهای آن در علوم تربیتی و روانشناختی. تهران، انتشارات دانشگاه تهران
یوسفی افراشته، مجید. (1388). بررسی موانع و محدودیتهای پرورش خلاقیت در آموزش درس هنر و رابطه بین خلاقیت معلمان هنر و نگرش آنان نسبت به استفاده از روشها و فنون تدریس خلاقیت محور در مدارس راهنمایی تحصیلی شهر همدان، تهران: دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد تحیقات آموزشی، 158 صفحه
علیپور ، محمد حسن و درگاهی ، حسین، (1386)شناسایی شایستگی های مدیریتی مدیران فرهنگسراهای شهر تهران بر اساس مدل شایستگی، پایان نامه کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت صنعتی
شومیگر، پاملا جی؛ تنکارد، جمیز ویلیام؛ لاسورسا، دومینیک ال؛ (1387). نظریه ساز ی در علوم اجتماعی. ترجمه محمد عبداللهی، تهران: انتشارات جامعه شناسان