ارنشتاین، آلن و هانکینز، فرانسیس (2004). مبانی، اصول و مسائل برنامه درسی، ترجمه: قدسی احقر(1392). تهران:دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
آل آقا، فریده، کشاورز، محمد و رحیمی، محسن (1387).روند رشد کمی آموزش عالی خصوصی و دولتی در کشور جمهوری اسلامی ایران، دانش و پژوهش در علوم تربیتی برنامه ریزی درسی، 20، 110-73.
پورشافعی، هادی؛ طالبزاده لیلا و آرین، ناهید (1394). نظریهها و دیدگاههای یادگیری. مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
جویس، برویس؛ ویل، مارشال و کالهون، امیلی (2002). الگوهای تدریس. ترجمه: محمدرضا بهرنگی(1391). تهران: نشر کمال تربیت.
خورسندی طاسکوه، علی (1396). آموزش عالی بین المللی؛ استراتژیها و شرایط امکان (چاپ سوم.) تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
خورسندی طاسکوه, علی, فیروزجائیان, طلعت الشریعه. (1397). شرایط بینالمللی شدن دانشگاهها با تمرکز بر برنامهریزی درسی بین فرهنگی. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 9(18), 7-44.
سیف زاده، سید حسین (1387). چالش «رویاگرایی»، ضرورت نوزایی مفهومی- نظری و گزینههای دموکراسی کثرات گرا برای ایران. پژوهشنامه علوم سیاسی، دوره4، شماره 3، ص 121-177.
شاف، آدام (1995). جهان به کجا میرود؟(پیامدهای اجتماعی انقلاب صنعتی دوم). ترجمه: فریدون نوائی (1375)، تهران: نشر آگاه.
شایگان، داریوش (1392). افسوس زدگی جدید: هویت چهلتکه و تفکر سیار. تهران :نشر فروزان فر.
شرفی، محمدرضا (1386). جوان و بحران هویت. تهران: انتشارات سروش.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1391). سند برنامه درسی ملی.
صالحی امیری، رضا( 1389). انسجام ملی و تنوع فرهنگی. تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژِیک.
صبوری خسروشاهی, حسین و آذرگون، نیایش (1391). تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی (فیس بوک) بر هویت اجتماعی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی). مجله مطالعات رسانهای، دوره 8، شماره 2(پیاپی 21).ص 9-25.
عبدی، حمید؛ میرشاه جعفری، ابراهیم؛ نیلی، محمدرضا و رجائی پور، سعید (1396). . (1396). تبیین برنامه درسی آینده در راستای تحقق چشماندازها و رسالتهای آموزش عالی ایران در افق 1404. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, 8(16), 59-88
فاطمی نیا، سیاوش (1386). فرهنگ شهروندی محصول و محمل حاکمیت خوب،سازمان کارا و شهروند فعال. مجله رفاه اجتماعی، دوره7، شماره 26، ص 35-58.
فتحی واجارگاه، کورش (1394). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
هیئت دولت (1395). منشور حقوق شهروندی.
نورانی، محمود؛ علی نیا، یاور و اسماعیلی نیا، مهدی (۱۳۹۴). بررسی و مطالعه تنگناها و چالشهای قومی در ایران موردمطالعه: استان آذربایجان غربی. هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران همدلی اقوام ایرانی انسجام و اقتدار ملی، سنندج: انجمن ژئوپلیتیک ایران.
همتی، مجتبی(1397). مطالعه انتقادی شهروندی پیشامدان، شهروندی ملی و شهروندی جهانوطنی. فصلنامه مطالعات حقوق شهروندی،دوره 2، شماره6، 381-398.