@article { author = {Rahimian, Nima and Saremi, Ahmad and Dehghani, Marzieh and Mobaraki, Mohammadhasan}, title = {Implemented Curriculum of Entrepreneurship Faculty of University of Tehran and Recommendations: A Narrative Inquiry}, journal = {Journal of higher education curriculum studies}, volume = {11}, number = {22}, pages = {221-248}, year = {2021}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association}, issn = {2538-2241}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {With regarding to the novelty of entrepreneurship education in Iran، present study investigates existent challenges and solutions emerged from lived experience of entrepreneurship faculty of University of Tehran. Due to the complexities in discovering entrepreneurship curriculum challenges، present study uses narrative method for deep investigating of challenges and suggest solutions. The study sample was selected by purposive sampling through three stage with defining appropriate criterions. The final sample included entrepreneurs from different fields such as petrochemical industry، cinema industry and meat trade، and basically have an educational interest. Investigation of narrations revealed that entrepreneurial identity, entrepreneurial creativity, applicableness, method of instruction and theory building competency are existing challenges of entrepreneurship curriculum, thus investigating narrations revealed the significance of revitalizing entrepreneurship education and for this purpose and according to the lived experience through narrations, the present study suggests redefining entrepreneurship faculty, considering macro entrepreneurship theory connect students to economic activist and employing situated learning approach.}, keywords = {entrepreneurship curriculum,Narrative Inquiry,entrepreneurship education,entrepreneurship faculty}, title_fa = {واکاوی برنامه درسی اجرا شده دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و ارائه راهکارها؛ یک پژوهش روایی}, abstract_fa = {تحقیق حاضر به بررسی چالش­های موجود و راهکارهای برخاسته از تجارب­زیسته در اجرای برنامه درسی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پرداخته است. با توجه به پیچیدگی­های موجود، از روش روایی برای واکاوی عمیق چالش­ها و ارائه راهکارها استفاده شد. انتخاب فرد مناسب با استفاده از نمونه گیری هدف­مند و در سه مرحله با تعریف ملاک­های مناسب صورت گرفت. کارآفرین منتخب در عرصه­های متفاوتی از جمله صنعت پتروشیمی، صنعت سینما و تجارت گوشت به فعالیت پرداخته و دغدغه آموزشی دارد. بررسی روایت­ها نشان داد، هویت کارآفرینانه، خلاقیت کارآفرینانه، کاربردی بودن، روش تدریس و صلاحیت نظریه­سازی در برنامه درسی کارافرینی از جمله چالش­های موجود برنامه درسی کارآفرینی است؛ واکاوی روایت­ها نشانگر این است که برای احیای برنامه درسی کارآفرینی می توان از بازتعریف نقش دانشکده کارآفرینی، در نظر داشتن نظریه کلان کارآفرینی، اتصال دانشجویان به فعالان اقتصادی، استفاده از رویکرد آموزشی شناخت موقعیتی به عنوان راهکارهایی برای رفع چالش­ها استفاده نمود.}, keywords_fa = {برنامه درسی کارآفرینی,روایت پژوهی,آموزش کارآفرینی,دانشکده کارآفرینی}, url = {https://www.icsajournal.ir/article_128292.html}, eprint = {https://www.icsajournal.ir/article_128292_9564a40c108ecb03ba8217b19a25aa32.pdf} }