@article { author = {Khosravi, Rahmat Allah}, title = {Skills Training Program at Teacher Training University and Professional Development of Teacher Candidates}, journal = {Journal of higher education curriculum studies}, volume = {12}, number = {23}, pages = {69-101}, year = {2021}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association}, issn = {2538-2241}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Skill Training Program at the Teacher Training University. For this purpose, research has been conducted with a qualitative approach and phenomenological strategy. The study population was 79 primary school teachers who have completed their skills training program at Teacher Training University of Zanjan, Iran. From this population, 14 individuals were selected as participants in the study using purposive sampling. Semi-structured (in-depth) interviews were used to collect data. Interviews with the samples continued until the data saturation stage. Thematic analysis method was used to analyze the data. The validity was investigated using two methods of long-term involvement and seeking colleague opinion. Also, reliability was done using the reviews of the participants. The research findings identified five organizing themes as follows: 1) curricula; 2) professors and their teaching; 3) university programs and policies, 4) skills learners; and 5) cultural and social environment. In general, the results showed that the Skills Training Program at Teacher Training University is not effective enough.}, keywords = {Curriculum,Instruction,Skill Training Program,Professional Development,skill learners}, title_fa = {کاوشی بر تأثیر برنامه مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان در بهسازی حرفه‌ای مهارت آموزان ماده‌ی 28}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی تأثیر برنامه مهارت­آموزی دانشگاه فرهنگیان در بهسازی حرفه‌ای مهارت آموزان ماده 28[1] است. بدین منظور، پژوهش با رویکرد کیفی و راهبرد پدیدارشناختی انجام شده است. جامعه‌ی مورد نظر پژوهش 79 نفر از مهارت ‌آموزان رشته‌ی آموزش ابتدایی بودندکه دوره‌ی مهارت‌آموزی یک‌ساله‌ی خود را در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان گذرانده‌اند. تعداد 14 نفر از آن‌ها با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع زنجیره‌ای، به‌عنوان شرکت‌کنندگان در تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از ابزار مصاحبه‌ی نیمه ساختارمند(عمیق) استفاده شد و مصاحبه با نمونه‌ها تا مرحله‌ی اشباع داده­ها، تداوم یافت. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌های مصاحبه از روش تحلیل مضمون استفاده شد. بررسی روایی با استفاده از روش بازبینی توسط همکاران و مشارکت کنندگان و بررسی پایایی از طریق کدگذاری متن سه مورد از مصاحبه ها توسط افراد ناشناس خارج از پژوهش انجام شد. یافته‌های پژوهش در پنج مضمون سازمان دهنده، مشکلات برنامه مهارت­آموزی را  بدین شرح مشخص کرد: 1. مضمون برنامه‌های درسی،2- مضمون استادان و تدریس آن‌ها، 3- مضمون برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه، 4- مضمون مهارت آموزان، و 5- مضمون عوامل محیطی( محیط فرهنگی و اجتماعی).  به‌طورکلی نتایج پژوهش حاکی از این بود که دوره‌ی یک‌ساله‌ی دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزان ماده 28 از اثربخشی کافی برخوردار نیست. [1]. منظور از مهارت آموزان ماده‌ی 28، داوطلبان فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش پذیرفته‌شده و برای ورود به حرفه‌ی معلمی، دوره‌ی یک‌ساله‌ی مهارت‌آموزی را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند.}, keywords_fa = {برنامه‌ی درسی و آموزش,برنامه مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان,بهسازی حرفه‌ای,مهارت‌آموزان ماده‌ی 28}, url = {https://www.icsajournal.ir/article_138162.html}, eprint = {https://www.icsajournal.ir/article_138162_75cc6bcb70a5dfd9d86bed18fbcd76ca.pdf} }