%0 Journal Article %T دانش برنامه درسی در آموزشگری: شایستگی حرفه‌ای مغفول در آموزش عالی %J دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی %I انجمن مطالعات برنامه درسی %Z 2538-2241 %A عباباف, زهره %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 7 %N 14 %P 103-130 %! دانش برنامه درسی در آموزشگری: شایستگی حرفه‌ای مغفول در آموزش عالی %K آموزشگری در آموزش عالی %K برنامه درسی آموزش عالی %K دانش برنامه درسی %K شایستگی‌های حرفه‌ای %R %X این مقاله به توصیف شایستگی حرفه‌ای در آموزشگری مبتنی بر دانش برنامه درسی در سطح آموزش عالی پرداخته است. داده‌های مورد مطالعه بر اساس طرح پژوهش کیفی با رویکرد پدیدار شناختی و از طریق انجام مصاحبه عمیق اکتشافی با 24 مدرس خبره در رشته‌های علوم پایه، علوم مهندسی، علوم انسانی و علوم پزشکی به دست آمد. یافته‌های پژوهش بر مؤلفه‌های حرفه‌ای دانش برنامه درسی: دانش‌های اساسی(دانش نسبت به: ماهیت و ابعاد گوناگون عناصر برنامه درسی، ارتباط ساختاری بین عناصر، اصول تعادل و انسجام‌بخشی بین عناصر برنامه درسی) و دانش‌های حمایتی(دانش نسبت به حوزه‌های: تخصصی و دانش‌های مرتبط، روان‌شناختی، و اخلاقی- اعتقادی) تأکید داشتند. %U https://www.icsajournal.ir/article_50078_36188f032c8b936e9cf4f06cf718f1a8.pdf