%0 Journal Article %T ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامه‏ریزی توسعه از دیدگاه ذی‏نفعان %J دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی %I انجمن مطالعات برنامه درسی %Z 2538-2241 %A حاجی تبار فیروزجایی, محسن %A میرعرب رضی, رضا %A رنجبر, حمید رضا %A زال, محمد حسن %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 10 %N 20 %P 161-185 %! ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامه‏ریزی توسعه از دیدگاه ذی‏نفعان %K ارزیابی %K کیفیت برنامه درسی %K ذی‏نفعان %K رشته گردشگری گرایش برنامه‏ریزی توسعه %R %X هدف از این پژوهش، ارزیابی کیفیت درونی و بیرونی برنامه درسی کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامه‏ریزی توسعه از دیدگاه ذی‏نفعان می‏باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل اعضای هیأت‏علمی، دانشجویان کارشناسی‏ارشد و دانش‏آموختگان (مدیران) می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس 30 نفر از اعضای هیأت علمی، 50 نفر از دانش‏آموختگان و 50 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه آماری انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری اطلاعات، از سه پرسشنامه محقق‏ساخته استادان، دانشجویان و دانش‏آموختگان استفاده شد. برای سنجش روایی پرسش‌نامه از روایی محتوایی استفاد شد. و با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ، پایایی پرسش‌نامه اعضای هیات علمی 82/0، دانشجویان 80/0 و دانش‏آموختگان 79/0 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تی تک نمونه، تی مستقل، تحلیل واریانس و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج نشان دادکه از نظر دانشجویان میزان مطلوبیت عنصر منطق و مواد در سطح پایین، عنصر فعالیتهای یادگیری و زمان در سطح بالا و مطلوبیت سایر عناصر در سطح متوسط می‌باشد. %U https://www.icsajournal.ir/article_99216_df81bf0893638983837ed049cdff3d26.pdf