TY - JOUR ID - 113929 TI - ارزشیابی عملکرد یاددهی – یادگیری اعضای هیئت‌علمی براساس مدل آشور (مطالعۀ موردی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم انتظامی امین) JO - دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی JA - HECS LA - fa SN - 2538-2241 AU - کریمی, روح الله AU - محبی, علی AD - استادیار فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه علوم انتظامی امین AD - دانشیار برنامه ریزی درسی دانشگاه علوم انتظامی امین Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 11 IS - 21 SP - 325 EP - 343 KW - ارزشیابی KW - عملکرد یاددهی - یادگیری KW - اعضای هیئت‌علمی DO - N2 - هدف از مقالۀ حاضر ارزشیابی عملکرد یاددهی - یادگیری اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم انتظامی است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعۀ آن، آماری اعضای هیئت‌علمی در سال تحصیلی 97-96 بوده‌اند که براساس جدول مورگان، 100 نفر از آنها به‌عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه محقق­ساخته براساس مدل آشور بود. یافته‌های پژوهش نشان داد که عملکرد اعضای هیئت‌علمی درکل در حد خوب ارزیابی شده است و در ابعاد پنج‌گانه نیز شاخص‌های زیر را بیشتر مدنظر داشته‌اند: «اهمیت دادن به علائق و انتظارات دانشجویان، تبیین طرح درس به‌طور شفاف برای دانشجویان،گوش دادن به نظرات دانشجویان با روی باز و سعه‌صدر، ارزشیابی متناسب با اهداف آموزشی و روش تدریس».همچنین اعضای هیئت‌علمی در شاخص‌های زیر کمترین امتیاز را کسب کرده‌اند: صدا کردن دانشجویان در کلاس با نام و حتی با اسم کوچک، تهیه محتوای آموزشی متناسب با اهداف مندرج در سرفصل دروس، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های مجازی برای ارتباط با دانشجویان، مشارکت دانشجویان در تدریس از طریق روش حل مسئله و ایفای نقش و نترسیدن دانشجویان از امتحان پایان‌ترم به­دلیل تحقق اهداف مورد انتظار در طول ترم. UR - https://www.icsajournal.ir/article_113929.html L1 - https://www.icsajournal.ir/article_113929_7b2c4071f5000202a8a4d06dda993044.pdf ER -