احمدیگل، جعفر و پوراندخت فاضلیان.(1393). ابزارهای الکترونیکی سیار، دستآوردهایی نوین برای آموزش، کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و مطالعات رفتاری، تهران، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
انتظاریشبستر، حمید.(1387). مروری مفهومی بر محیطهای یادگیری سیار، یازدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق، زنجان، دانشگاه زنجان.
آیتی، محسن و ساراتی، هادی.(1391). تاثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزش و نگرش دانشجویان. نشریه فناوری آموزش، 7(1)؛ 12-31.
بدریان، مرضیه.(1387). ارزشیابی برنامه درسی الکترونیکی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی براساس الگوی رودریک، سمیز. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
پاپزن، عبدالحمید و سلیمانی، عادل.(1389). مقایسه تاثیر دو روش آموزش از طریق تلفن همراه و سخنرانی بر میزان یادگیری هنرجویان. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(1)، 66-55.
حاجیتبار فیروزجائی، محسن؛ میرعرب رضی، رضا؛ رنجبر چورتی، حمیدرضا و محمد، حسن زال.(1398). زیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامهریزی توسعه از دیدگاه ذینفعان. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10(20)؛ 161-185.
خادمی، محسن؛ اسلامی، جمشید؛ محمدی، مهدی و گودرزی، محمدعلی.(1393). تدوین چارچوب ارزشیابی برنامه درسی دوره فیزیوپاتولوژی رشته پزشکی عمومی و اعتبار یابی آن. فصلنامه دانشگاهی یادگیری الکترونیکی (مدیا). 5(4)، 73-81.
ذوالفقاری، میترا؛ مهرداد، ندا؛ پارسا یکتا، زهره؛ سلمانی باروق، نسرین و بحرانی، ناصر.(1386). تأثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر یادگیری درس بهداشت مارد و کودک دانشجویان پرستاری.مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 31-39،(1)7.
سعیدی پور، بهمن؛ صوفی، رابعه؛ مرادی مخلص، حسین و یوسفلی، صدیقه.(1390). یادگیری سیار پلی برای گذر از سطوح تعاملی انفعالی به سطوح تعاملی پیچیده. همایش ملی صنایع فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
سیف، علی اکبر. (1396). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران؛ نشر دوران.
عزیزی، سیدمحسن؛ فرج اللهی، مهران؛ سراجی، فرهاد و سرمدی، محمدرضا.(1396). سنتز پژوهی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی و الزامات آن در طراحی و اجرا. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1(17) ؛270-287.
فتحی واجارگاه، کورش و شفیعی، ناهید. (1386). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی(مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان)، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، (5): 1-26، تهران: مرکزنشردانشگاهی29-30.
فتحی واجارگاه، کوروش.(1387 ). اصول برنامهریزی درسی. تهران: ایران زمین.
فتحی واجارگاه، کوروش؛ موسیپور، نعمتالله و یادگارزاده، غلامرضا (1393). برنامهریزی درسی آموزش عالی(مقدمهای بر مفاهیم، دیدگاهها و الگوها. تهران: مؤسسه کتاب مهربان ناشر.
فرادانش، هاشم.(1389). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران: سمت.
فرجاللهی، مهران و حقیقی، فهیمه السادات. (1390). سنجش بر خط آموزشی راهبردی نوین و امکانپذیر برای ارزیابی یادگیری بر خط. یادگیری الکترونیک، 2(1)؛ 44-23.
فرجالهی، مهران و ظریف صنایعی، ناهید. (1388). آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)؛ 2(4)؛167 -171.
فرهادی، ربابه.(1384). آموزش الکترونیکی پارادایم جدید در عصر اطلاعات. فصلنامه علوم وفناوری اطلاعات،21(1) 66 -49.
کریمخانلویی، گیتی؛ موسوی نسب، نورالدین و فیاضی، عارفه.(1388). مقایسه میزان موفقیت دانشجویان رشتههای پزشکی و داروسازی در درس زبان انگلیسی با آموزش مجازی و سنتی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 2، 13-16.
گودرزی، ماندانا و ابراهیم زاده، عیسی. (1392). تأثیر آموزش از دور به وسیله سرویس پیام متنی تلفن همراه بر کنترل متابولیک بیماران دیابتی نوع 2 شهر کرج-ایران. افق دانش؛ 19 (4) :224-234.
مصدق، هادی .(1388). امکانسنجی برگزاری یادگیری الکترونیکی در شرکت گاز استاد یزد. دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد.
مؤمنیراد، مرتضی.(1388). بررسی کیفیت رشته فنآوری اطلاعات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس استانداردهای آموزش الکترونیکی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
یارمحمدیان، محمدحسین. (1389). برنامهریزی در آموزش عالی. تهران؛ دایرةالمعارف آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، جلد اول.