نهجالبلاغه. (1379). ترجمه محمد دشتی. قم: انتشارات مشرقین. چاپ چهارم.
آزادی، حسین؛ زرینی، سعید؛ معینزاده، محمود؛ فاطمی، متین و علوی، اکبر.(1385). سازههای مؤثر برموفقیت طرح کارورزی در استان خراسان رضوی. جهاد، 365: 274: - 346.
تاتاری، محسن؛ تاجیک، فاطمه؛ و تاتاری، فهیمه. (1395). ارزیابی و مطالعه جایگاه برنامة درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. در مقالات برگزیده نخستین همایش کشوری کارورزی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی. مشهد: تمرین.
تبریزی، جعفر صادق؛ جنتی، علی؛ حمزهای، زهرا و نریمانی، محمود رضا. (1389). بهبود ارزیابی نهایی درس کارآموزی دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشکده بهداشت و تغذیه تبریز به روش آزمون در عرصه ساختاریافته عینی. فصلنامه بیمارستان، ۸ (۳ و ۴): 81-75.
تمیمی آمدی، عبدالواحدبن محمد. (1366). غررالحکم و دررالکلم، قم: انتشارات دفتر تبلیغات.
ری شهری، محمد. (1379). میزان الحکمه. ترجمه حمیدرضا شیخی، قم: دارالحدیث.
عربی جونقانی، احمد؛ سلطانی، اصغر و اسمی، کرامت.(1396). تبیین ویژگیهای ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبانآموزی در دوره ابتدایی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 17: 131-109.
قنبری، مهدی؛ نیکخواه، محمد و نیکبخت، بهاره. (1396). آسیب شناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان: یک مطالعه آمیخته. فصلنامه
نظریه و عمل در برنامه درسی، 10(5)؛ 64-33.
کوهپایه زاده، جلیل؛ حافظی مقدم، پیمان؛ دانش، حسین؛ ایمانی زاده، زهرا و دریازاده، سعیده (1392). ارزیابی عملکرد بالینی کارورزان پزشکی و عوامل موثر بر آن با آزمون mini-CEX در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران-1390. مجله علوم پزشکی رازی،20: 18-26.
مختاریمعمار، حسین. (1382). نگرش اعضای هیات علمی و دانشجویان درباره تعداد واحدها و ساعات دروس کارورزی در برنامه کارشناسی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 14: 69-59.
هندریکسون، رابرت ام؛ انلان، جمیسون؛ هریس، جیمز تی و دورمن، ریچارداچ. (1395). راهبری و رهبری علمی در نظام آموزش عالی. ترجمه غیاثی ندوشن، سعید و مهدی، رضا. چاپ اول، تهران: ویرایش.