- اباذری، زینب؛ میرجانیاقدم، اکبر؛ چراغی، آزاددخت (1394). «عوامل مؤثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی - یادگیری از دیدگاه اساتید»، مرکز مطالعات و توسعۀ آموزش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران. دورۀ شانزدهم، شمارۀ سوم، صص 262-268.
- ابراهیمزاده، عیسی (1382). «فرایند یاددهی ـ یادگیری و دانشگاههای باز و از راه دور آینده»، نشریه پیک نور- علوم انسانی، تابستان دورۀ اول، شمارۀ دوم، صص 3 - 11.
- دولتی، علیاکبر؛ جمشیدی، لاله؛ امین بیدختی، علیاکبر (1394). «بهبود فرایند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند از منظر ارزشیابی»، مجلۀ مطالعات آموزش و یادگیری دورۀ هفتم، شمارۀ دوم.
- آل ابراهیم، الهام و قرائیپور، رضا (1393). «مقایسه طراحی نظام آموزش کارکنان بر اساس مدلهای ADDIE و ASSURE»، مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما، کنفرانس بینالمللی مدیریت.
- حقپرست لاتی، طیبه (1393). «تأثیر دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرایند یاددهی – یادگیری معلمان دوره ابتدایی شهر تهران»، فصلنامه علمی – پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال پنجم، شمارۀ اول (پیاپی 17)،.صص201-220
- ریگی، عاطفه (1392). مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق دادههای صوتی – تصویری با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش برنامهریزی آموزشی، دانشگاه کردستان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی رشته علوم تربیتی.
- ستاری، صدرالدین و جعفرنژاد، عبدالرضا (1389). «عوامل مؤثر بر عدم کاربست وسایل کمکآموزشی در جریان یاددهی - یادگیری از دیدگاه دبیران استان مازندران»، نشریه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، دورۀ اول، شمارۀ دوم،.صص5-19
- سیف، علیاکبر (1390). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی، ویرایش ششم، تهران: انتشارات دوران.
- شواخی، علیرضا؛ نادری، عزتالله؛ عابدی، احمد (1386). «مقایسه تأثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری دانش آموزان در درس زیستشناسی»، دانشور رفتار، شمارۀ 24، صص 53-64
- عابدینی بلترک، میمنت و همکاران (1394). «بررسی میزان کاربست عناصر برنامه درسی سازندهگرا در آموزش عالی: مطالعۀ موردی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز»، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دورۀ دوازدهم، شمارۀ چهارم،صص888-897
- کریمی ارقینی، حسین (1390). بررسی نظر معلمان و دانش آموزان دربارۀ چگونگی فرایند یاددهی – یادگیری در مدارس متوسطه (شبانهروزی) شهرستان خدابنده سال تحصیلی 90-89، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی آموزشی، دانشگاه تهران.
- نوری امامزادهئی، اصغر (1375). بررسی نظر دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان در مورد نحوۀ ارزشیابی معلمان و فرمهای ارزشیابی عملکرد آنان، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.