تابعی، سیدضیاالدین و محمودیان، فرزاد (1386). اخلاق در پژوهشگری. اخلاق در علوم و فناوری، 2(1)، 49-54.
حاج صالحی، الهام؛ سلطانی، راحله و شریف یراد، غلامرضا (1393). بررسی موانع ا نجام پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجلهتحقیقاتنظامسلامت، 10(1)، 98-105.
دریازاده، سعیده و کوهپایهزاده، جلیل(1394). دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی. مجله علوم پزشکی رازی؛ 22(144):68-75.
رومزپور، نازنین محمد؛ نظری، فریبا و مکوندی، نهنام(1396). تعیین عوامل مرتبط با اضطراب پژوهشی اعضای هیئت علمی گروهها علم و اطلاعات و دانششناسی دانشگاههای ایران. مجله علم سنجی کاسپین؛ 4(1): 17-25.
رومیانی، یارالله؛
میرشاه جعفری، سید ابراهیم و نصر اصفهانی، احمد رضا (1385) .موانع سازمانی و آموزشی مربوط به فعالیتهای پژوهشی دبیران آموزش و پرورش.
مطالعات روانشناسی تربیتی، 4(16)، 59-74.
صالحی، منیره؛ کارشکی، حسین و آهنچیان، محمدرضا(1394). اعتباریابی مقدماتی مقیاس انگیزش پژوهشی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی. مطالعات روانشناختی؛ 11(1): 51-73.
صفری مراد آبادی، رمضانخانی، علی. آقاملایی، تیمور. حسینی، مرضیه. دادی پور، سکینه. (۱۳۹۶). موانع انجام پژوهش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی؛۹(۳): ۹-۱.
عرفانمنش، محمدامین و دیدگاه، فرشته (1388). اضطراب پژوهش و دلایل بروز آن در پژوهگران و اعضای هیئت علمی دانشگاهها: بررسی متون. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، (89)، 59-72.
علمداری، علیکرم؛ افشون، اسفندیار (1382). موانع موجود در انجام فعالیتهای پژوهشی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاههای شهر یاسوج . ارمغان دانش، 8(22): 27-34.
غلامی بورنگ، فاطمه. مهرام، بهروز. کاشکی، حسین. (۱۳۹۶). ساخت و اعتباریابی مقیاس اعتباریابی اضطراب از پژوهش در دانشجویان. روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران؛۲۳(۱):۹۳-۷۸.
میرغفارزاده، شمسی، نظری، حسن و متذکر، مرتضی(1391). بررسی موانع موثر بر فعالیتهای تحقیقاتی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ 10(6): 41-50.