ارنشتاین، آلن سی؛ و هانکینز، فرانسیس پی (1384). مبانی اصول و مسائل برنامه درسی، ترجمه احقر قدسی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تحقیقات.
اکبری بورنگ، محمد (1391). بررسی جهتگیریهای برنامه درسی استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله علمی و پژوهشی علوم پزشکی اصفهان. 12(3): 210-219.
بیابانگرد، اسماعیل (1384) روانشناسی آموزش و یادگیری. تهران: ویرایش.
حیدرزاده، محسن (1391) نقش ساختار ارزشیابی کلاسی ادراکشده و جهتگیری پژوهشی دانشجویان در انگیزش پژوهشی آنان، پایاننامه درجهی کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.
سالاری، بیبی مریم (1390) رابطه بین فرزندپروری و ارزشیابی کلاسی ادراکشده در گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1387). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
سید جوادین، سید رضا (1381) بررسی عوامل مرتبط با انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تهران، مجله مجتمع آموزش عالی قم، 4 (15): 221-256.
عابدی، احمد؛ تاجی، مریم (1380). نقش برنامه درسی پنهان مدارس در شکلگیری شخصیت و رفتار دانش آموزان، فصلنامهی آموزه، 9: 10-15.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس (1390). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. تهران: سمت.
معینالغربایی، فاطمه؛ فدایی، مهدی (1388) پرورش انگیزه در دانش آموزان نهایت مسئولیتپذیری در تدریس (رهیافتها و راهکارهای عملی برای معلمان و مشاوران تحصیلی)، گزارش، 3: 30-32.
ملکی، حسن؛ دلاور، علی؛ احمدی، غلامعلی و حاجی تبار فیروز جائی، محسن (1391). بررسی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسبشده مطالعات اجتماعی سال اول دبیرستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 8 (27): 105-154.
مهرمحمدی، محمود و همکاران (1388). برنامهریزی درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
نیلی، محمدرضا؛ نصر، احمدرضا؛ اکبری، نعمتالله (1386) بررسی کیفیت راهنمایی پایاننامههای دوره کارشناسی ارشد. دانشور رفتار، س 14(24)، 111-122.
Alkharusi, h. (2010), A multilevel linear model of teachers assessment practice and students student’s perceptions of the classroom assessment environment, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 8: 5–11.
Autio, o. (2011). Elements in students’ motivation in technology education. Procedia-Social and behavioral sciences, 12: 562-567.
Brown GTL, Hirschfeld G. HF (2008). Student’s conceptions of assessment in education: links to outcome. Assessment in education: principles, policy & practice. 15 (1): 3-22.
Darren W. Dahl, Kamal Smimou, (2011) "Does motivation matter? On the relationship between perceived quality of teaching and students' motivational orientations", Managerial Finance, 37(7): 582 – 609.
Dorman, J. Fisher, D. Waldrip, BG. (2005). Classroom environment, student perceptions of assessment, academic efficacy attitude to science: a Lineral analysis. Contemporary approaches research on learning environment.
Glatthorn, A.A, Boschee, F, White head, B.m & Boschee, B.F. (2012). “Curriculum leader ship: Strategies for Development and Implementation”, Third Ed, Thousandoaks, SAGE, Inc.
Gutiérrez, M. Ruiz, L. M. & López, E. (2010). Perceptions of motivational climate and teachers' strategies to sustain discipline as predictors of intrinsic motivation in physical education. The Spanish journal of psychology, 13(02), 597-608.
Kahn, S. (2006). Introduction to stress. Journal of Personality, 42(1), 168-174.
Maddox, W. T. & Markman, A. B. (2010). The motivation–cognition interface in learning and decision making. Current Directions in Psychological Science, 19(2), 106-110.
Murayama, K. & Elliot, A. J. (2009). The joint influence of personal achievement goals and classroom goal structures on achievement-relevant outcomes. Journal of Educational Psychology, 101(2), 432.
Poursadeghi, Mahsa, Soleymanpour, Javad. (2014). The Effect of Teaching Philosophy-Oriented on Academic Motivation and Self-Monitoring among Students, Journal of Applied Environmental and Biological Sciences, 4(3), 95-102.
Schunk, D, H. (1991). Self-efficacy and academic motivation, journal educational psychologist, 26(384): 207-231.
Seyler, D. L. Holton III, E. F. Bates, R. A. Burnett, M. F. Carvalho, M. A. (2002). Factors affecting motivation to transfer training. International Journal Training and Development. 2(1), 16-36.
Tella, A. (2007). The impact of motivation on student’s academic Achievement and Learning outcomes in mathematics among secondary school students in Nigeria. Eurasia journal of Mathematics, science & Technology education. 3(2): 149-156.
Tohidi, H. Jabbari, M. M. (2012). The effect of Motivation in education. Procedia-social and behavioral Sciences, 31: 820- 824.
Urdan, T. & Schoenfelder, E. (2006), classroom effects on student motivation: goal structures, social relationship, and competence beliefs. Journal of school psychology, 44(5):331-349.
Vansteenkiste, M. Simons, J. Lens, W. Sheldon, K. M. & Deci, E. L. (2004). Motivation learning, performance and persistence: the synergistic effects of intrinsic goal contents and autonomy-supportive contexts. Journal of personality and social psychology, 87(2):246-260.