ابراهیمی میلاجردی، زینب؛ ریاحی نیا، نصرت(1393). «مطالعه کمی و کیفی مقالات فصلنامه تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی از سال 1387-1391»، تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی، 20(3)، ص 423-445.
-ادیب منش، مرزبان؛ نصر اصفهانی، احمدرضا(1395). ملاحظات روششناختی پژوهش در حیطه برنامه درسی در ایران و آمریکا، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 10(40)، صص121-95.
-رضایت، غلامحسین،(1394).«تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه تحقیقات زنان»، تحقیقات زنان، 5(1)، 99-111.
-رحمان پور، محمد؛ نصر اصفهانی، احمدرضا (1392). روششناسی پژوهشهای داخلی و خارجی مربوط به حوزه برنامه درسی در آموزش عالی، دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی،1(2)، صص 148-125.
-ساروخانی، باقر(1389). روش های تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
-سلسبیلی، نادر؛ حسینی، سیدحسین(1384). بررسی نقادانه روش شناسی پژوهش برنامه درسی در ایران، در کتاب قلمرو برنامه درسی در ایران، تهران: سمت.
-علیپور، شیوا؛ بابایی، محمد مهدی؛ عباسی، محمد؛ داودی، حسین(1397).تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، فصلنامه روان شناسی تربیتی،14(49)، صص، 117-85.
-شعبانی ورکی، بختیار(1387). نقد روش شناسی تحقیقات تربیتی در ایران، فصلنامه تعلیم و تربیت، 85، صص42-11.
-طهماسیان، نگین(1386). تحلیل محتوای کتاب های قصه و داستان کودکان گروه سنی«ب» و «ج» منتشر شده سال های 1380- 1385 از نظر تأثیر آنها بر درمان ترس و اضطراب و افسردگی کودکان، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- محمدی فر، غلامرضا(1387).«نگاهی به کاربردهای روش تحلیل محتوا»، پیام پژوهش، 8 (88)، ص 26-31.
- سراجی، فرهاد؛ آرمند، محمد(1389). بررسی وضعیت پژوهش های انجام شده در حوزه برنامه ریزی درسی در ایران: شناسایی فاصله بین وضع موجود و مطلوب، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 14(16).صص،35-15.
-کریپندورف، کلوس(1390). تحلیل محتوا؛ مبانی روششناسی، ترجمه: هوشنگ نایبی(چاپ پنجم)، تهران: نشر نی.
نصراللهی نیا، فاطمه؛ ورداسبی، فاطمه؛ شاهوری، راضیه، فتاحی، مهین(1397).تحلیل محتوای نظاممند پژوهش های حوزه آموزش عالی ایران، نامه آموزش عالی، 12(47)، صص،157-127.
- Anderson, T, & Shattuk, J(2012). Design- Based research: a decade of progress in education research?, Educational Research, 41(1): 16-25.
- Johnson, S. D & Daugherty, J(2008). Quality and Characteristics of recent research in technology education, Journal of Technology Education, 20 (1): 16-31.
- Nudzor, H. P(2009). A critical commentary on combined methods approach to researching educational and social issues. Issues in educational research, 10(2).
- Wiles, R, Crow, G, & Pain, H(2011). Innovation in qualitative research methods: a narrative review, Qualitative Research, 11(5): 587-604.
-Jawaid, S.A (2007). Importance of self audit by a journal to measure quality improvement and planning for future, professional medical publications, Vol 23, Pp 4-8.