به پژوه، احمد (1391). خانواده و کودکان با نیازهای ویژه. تهران: انتشارات آوای نور.
دلاور، علی. (1398). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی ، ناشر: ویرایش
دیبایی صابر، محسن؛ عباسی، عفت؛ فتحی واجارگاه، کوروش و صفایی موحد، سعید (1395). تبیین مولفه های شایستگی معلمان در تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران. پژوهش های آموزش و یادگیری. دوره 13، شماره (2).
راغب، حجت اله و به پژوه، احمد. (1397). طرح پژوهشی تدوین استانداردهای شایستگی های معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه و اعتباربخشی آن، گروه پژوهشی کم توان ذهنی و استعدادهای درخشان
سعدیپور، اسماعیل. (1393). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی (جلد 1) ،ناشر: دوران
عزیزی، سپیده؛ ملکی، حسن و صادقی، علیرضا (1395). شناسایی ابعاد شایستگی های حرفه ای معلمان از دیدگاه دانشجویان و مدرسان دانشگاه فرهنگیان تهران. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. دوره 6، شماره (18).
عسکری متین، سجاد و کیانی، غلامرضا (1396). الگوی معیار صلاحیت حرفه ای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره (134).