احمدی، فاطمه زهرا. (1391). تفسیر تجربههای آموزش گروهی از زنان باردار با رویکرد آموزش گفتوشنودی ولا. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه الزهرا.
بالغی زاده، سوسن. (1397). ترکیب اطلاعات با نگاهی به نظریه پنج ذهن گاردنر. مجله رشد تکنولوژی آموزشی، 33(7)، 33-30.
پاشا شریفی، حسین. (1384). مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش آموزان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 11(4)، 34-11.
پرویزیان، جمشید و تویسرکانی، فرشاد. (1388). آموزش مهندسی در ایران: محتوا و روش مقایسهای با برخی کشورهای صنعتی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 11(44)، 16-1.
حسنزاده بارانی کرد، سودابه، یمنی دوزی سرخابی، محمد، صالحی عمران، ابراهیم و خراسانی، اباصلت. (1396). تبیین عوامل بازدارنده و ارتقاء دهنده کیفیت در آموزش عالی فنی-مهندسی (مورد: دانشکدههای فنی و مهندسی دانشگاههای دولتی شهر تهران). مجله علوم تربیتی، 24(1)، 202-179.
حسین زاده، علی حسین، نبوی، عبدالحسین و فاضلی پور، مونا. (1395). بررسی تأثیر ارزشهای فرهنگی، شایستهسالاری و جامعهپذیری سازمانی بر اخلاق کار (موردمطالعه کارمندان دانشگاه شهید چمران اهواز). مجله جامعهشناسی ایران، 17(3)، 108-78.
خاقانی زاده، مرتضی، محمودی، حسین، جواهر، امیراحمد و کاملی، مرتضی. (1392). کلید موفقیت معلمی از دیدگاه دانشجویان: مطالعهای کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(8)، 680-672.
ره روان، سرور. (1394). بررسی مقایسهای نظرات استادان و دانشجویان در خصوص ویژگیهای استاد مطلوب در دانشگاه الزهرا. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه الزهرا.
زارعی، اقبال، زینلی پور، حسین و بهروزی، ابوذر. (1396). بررسی تحول نظریه گاردنر از هوش به ذهن: پنج ذهن برای آینده. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 7(1)، 141-126.
زمانی، اصغر و پور آتشی، مهتاب. (1398). بررسی انگیزه پیشرفت دانشجویان بر اساس عوامل تبیینکننده کیفیت آموزش عالی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(33)، 96-75.
صادقی، ناهید، فراهانی، مهدی و کمره ای، محمود. (1393). نقش شناسایی و افراز دستاوردهای یادگیری در بهبود کیفیت آموزش عالی، مورد پژوهی: آموزش مهندسی برق گرایش قدرت. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 16(63)، 110-85.
ضرغامی، حمیدرضا، جعفری، مصطفی و اخوان، پیمان. (1391). بررسی رابطه بین خلاقیت و انگیزه افراد برای نوآوری در سازمانهای پژوهشی: مطالعه موردی در پژوهشکده پردازش هوشمند علائم. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1(4)، 64-37.
عبدالوهابی، مرضیه، رومیانی، یونس و ظریف، سکینه. (1392). بررسی مهارتهای اساسی دانشجویان در عصر جهانیشدن، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 19(4)، 74-51.
غفاری، محمدمهدی و ظهور، حسن. (1390). چالشهای آموزش مهندسی و صنعت در ایران. دومین کنفرانس آموزش مهندسی با نگرش به آینده، آبان ماه 1390.
فراستخواه، مقصود. (1392). چارچوبی مفهومی برای برنامهریزی مبتنی بر آیندهاندیشی در دانشگاه. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، 19(3)، 21-1.
کارآموز، محمد، زحمتکش، زهرا و محمد پور، پانیذ. (1394). ارزیابی نقش آموزش مهندسی در بهبود کیفیت آموزش مهندسی عمران. اولین کنفرانس بینالمللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی، آبان ماه 1394.
گاردنر، هوارد. (1396). پنج ذهن برای آینده، ترجمه صمدی، پروین و نظری، رقیه، چاپ اول، تهران: انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی.
مطهری نژاد، حسین. (1391). ارائه مدلی برای مدیریت آموزش مهندسی در ایران. پایاننامه دکتری، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ایران.
مطهری نژاد، حسین. (1394). برنامه درسی تلفیقی، نیاز امروز آموزش مهندسی (ایجاد پل دانستن، انجام دادن، شدن). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17(66)، 38-17.
ملامحمدی، اعظم، خراسانی، اباصلت، فتحی واجارگاه، کوروش و فراستخواه، مقصود. (1399). تبیینی بر پیش بایست های راهبردی استقرار نظام مدیریت کیفیت در دانشگاهها: رویکردی کیفی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(42)، 134-109.
همتی، رضا. (1392). تودهای شدن آموزش عالی و زندگی دانشگاهی در ایران: تأملی در تجربههای زیستی دانشگاهیان. نشریه مدیریت در دانشگاه اسلامی، 2(1)، 156-127.
یوسفی افراشته، مجید. (1394). مروری بر ابعاد کیفیت آموزشی در آموزش علوم مهندسی. اولین کنفرانس بینالمللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی، آبان ماه 1394.