اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (1391). معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و شورای عالی انقلاب فرهنگی. تهران.
جمشیدی توانا، اعظم، و امامجمعه، محمدرضا (1395). بررسی تأثیر کارورزی فکورانه در برنامه درسی تربیتمعلم بر رشد شایستگیهای دانشجو معلمان. مجلهی علمی پژوهشی پژوهشهای برنامهی درسی، 6 (1)، 20-1.
حاذقی راد، معصومه، و سامری، مریم (1394). ارزیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از نظر میزان انطباق با نیازهای آموزشی معلمان دورههای تحصیلی از دیدگاه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهرستان ارومیه. کنفرانس ملی روانشناسی، علومتربیتی و اجتماعی، تهران.
داودی، آذر، کشتی آرای، نرگس، و یوسفی، علیرضا (1394). تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس» (کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان. دو فصلنامهی نظریه و عمل در برنامه درسی، 3 (6)، 28-5.
داییزاده، حسین، سلیمانپور عمران، محبوبه، نعمتی، ذبیحالله (1393). بررسی مطلوبیت کیفیت برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان در تربیتمعلم حرفهای از دیدگاه مدرسان. همایش بینالمللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
دهقان، عبدالمجید، مهرام، بهروز، و کرمی، مرتضی (1395). ارزشیابی برنامهی درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیتمعلم پژوهشگر. دو فصلنامهی مطالعات برنامهی درسی آموزش عالی، 7 (13)، 100-78.
زارع، مریم، پارسا، عبداله، و صفایی مقدم، مسعود (1395). متولی تربیتمعلم: آموزش عالی یا آموزشوپرورش. دو فصلنامهی نظریه و عمل در برنامهی درسی، 4 (8)، 118-85.
شعبانی، حسن (1385). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). تهران: ویرایش سوم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی در دانشگاهها (سمت).
عباسی، حسین، بهاروند ایراننیا، زهرا، و یعقوبزاده، ابراهیم (1394). بررسی برنامه درسی جدید رشته کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان. همایش ملی هزاره سوم و علوم انسانی، شیراز.
عباسی، لطف الله (1393). مروری بر وضعیت و عملکرد دانشگاه فرهنگیان. مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی.
عطاران، عاطفه، موسی پور، نعمت الله، عطاران، محمد، حسینی خواه، علی (1397). چشم انداز تاریخی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم در ایران، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، دوره 13، شماره 50، پاییز 1397، صفحه 45-74.
متین، نعمتالله (1390). دانشگاه فرهنگیان و بنیانهای آموزشی معلمان. پژوهشنامه فرهنگیان، شمارهی اول، آذرماه، ص، 92.
منفردیراز، براتعلی، سلیمانپور عمران، محبوبه، عباسی جوشقان، احسان، و سنگ سفیدی، رضا (1394). نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیتمعلم فکور با رویکرد برنامه درسی فاوامحور. فصلنامهی تربیتمعلم فکور، 1 (1)، 36-15.
مهاجری، مژده، شریف، مصطفی، و مهاجری، احمد (1391). رابطه بین قابلیتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان در شهر اصفهان. فصلنامهی رویکردهای نوین آموزشی، 7 (1)، 48-27.
مهدوی هزاوه، منصوره، ملکی، حسن، مهرمحمدی، محمود، و عباس پور، عباس (1396). برنامه درسی تربیت معلم ابتدایی: ارائه الگویی همسو با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش. پژوهش در تربیت معلم، 1 (1)، 74-47.
مهرعلیزاده، یدالله، صفایی مقدم، مسعود، علم، محمدرضا، و نوهابراهیم، عبدالرحیم (1393). مبانی نظری و عملی پژوهش (کمی، کیفی و آمیخته) در علوم انسانی، اهواز، انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
مهرمحمدی، محمود (1383). برنامه ی درسی. در ع.م. کاردان (پدید آورنده)، علوم تربیتی ماهیت و قلمرو (227-261). تهران: انتشارات سمت.
مهرمحمدی، محمود (1391). معلم و تربیتمعلم در جمهوری کره و تأملی در وضعیت متناظر آن در جمهوری اسلامی ایران. ارائهشده در نشست سفر مطالعاتی کره جنوبی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
مهرمحمدی، محمود (1392). برنامه درسی تربیتمعلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیتمعلم در ایران. دو فصلنامهی نظریه و عمل در برنامهی درسی، 1 (1)، 26-5.
نبوی، صادق (1390). بررسی جایگاه مراکز تربیتمعلم در نظامهای آموزشی. پژوهشنامه فرهنگیان، شمارهی اول، آذرماه، ص، 74.