- آراسته، ح و محمودیراد، م. (1382). آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، کومش، ویژه نامه آموزش پزشکی.
- امین بیدختی، ع و جعفری، س. (1393). تأثیر سرمایه اجتماعی بر رضایت تحصیلی. مطالعات برنامه ریزی آموزشی، دوره 2، شماره 3، صص 107-138.
- بازرگان، ع. (1388). ظرفیت سازی برای تضمین کیفیت آموزش مهندسی در ایران: ضرورت ملی وفرصت سازی برای عرضه آموزش مهندسی فراملی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران.
- جهانشاهی، م. (1387). بررسی اصول و مبانی مدلسازی ریاضی مسائل خوش طرح فیزیک و مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، دوره 10، شماره 39، صص 19-36.
- داورزنی، م و رازقندی، ف. (1389). رضایتمندی دانشجویان از حوزهی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نیمسال دوم سال تحصیلی 86- 87، فصلنامه کمیتـه تحقیقـات دانشـجویی دانشـگاه علـوم پزشـکی و خـدمات بهداشتی درمانی سبزوار، دوره 15، شماره 2، صص 10-15.
- رفیع پور، ا. (1393). مدلسازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. دوره 2، شماره 3، صص 93-116.
- زین آبادی، ح و کیامنش، ع. (1384). ارزیابی درونی کیفیت گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه تربیت معلم تهران به منظور پیشنهاد الگویی جهت بهبود کیفیت و حرکت در جهت اعتبار بخشی گروههای مشاوره و راهنمایی کشور. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره).
- فتحی واجارگاه، ک و شفیعی، ن. (1386). ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مورد برنامه درسی آموزش بزرگسالان). مطالعات برنامه درسی، دوره 2. شماره 5. صص 1-26.
- فراستخواه م. (1389). بررسی الگوی تعاملات آموزش عالی و دانشگاه با سایر نظامهای تولید و خدمات، پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، دوره 16، صص 45-64.
- فربد، ا. (1393). مدلسازی معادلات ساختاری در داده های پرسشنامه ای به کمک.AMOS 22 مهرگان قلم و واژگان.
- کریمیفردینپور، ی و گویا ز. (1392). دور نمای نوآوری آموزش ریاضی با تاکید بر رفع نیازهای آموزش مهندسی. پنجمین همایش ملی آموزش، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
- کریمیفردینپور، ی. (1393). معرفی چارچوبی برای شناسایی و تحلیل خطای دانشجویان مهندسی در حل معادلات دیفرانسیل: مدل تحلیل خطای بافت. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، دوره 16، شماره 63، صص 111-133.
- معماریان، ح. (1382). تضمین کیفیت آموزش مهندسی معدن در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. دوره 5، شماره 19، صص 15-48.
- معماریان، ح. (1390). کاستیهای برنامههای آموزش مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. دوره 13، شماره 51، پاییز 1390، صص 53-74.
- میرکمالی، س. (1383). رهبری مدیریت دانشگاهی، اولین همایش راهکارهای ارتقای کیفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیروهای مسلح، تهران.
- یعقوبی، م و مطهرینژاد، ح. (1390). ضرورتهای اصلی در تدوین راهبردهای آموزش مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، دوره 13، شماره 51، صص 31-51.
- Allen, M., et al., Comparing student satisfaction with distance education to traditional classrooms in higher education: A meta-analysis. The American Journal of Distance Education, 2002. 16(2): p. 83-97.
- Arslan, S., Traditional instruction of differential equations and conceptual learning. Teaching Mathematics and its Applications, 2010. 29(2): p. 94-107.
- Astin, A.W., Assessment for excellence: The philosophy and practice of assessment and evaluation in higher education. 2012: Rowman & Littlefield Publishers.
- Athanassopoulos, A., S. Gounaris, and V. Stathakopoulos, Behavioural responses to customer satisfaction: an empirical study. European Journal of Marketing, 2001. 35(5/6): p. 687-707.
- Bahmaei, F., Mathematical modelling in university, advantages and challenges. Journal of Mathematical Modelling and Application, 2013. 1(7): p. 34-49.
- Barrett, P., Structural equation modelling: Adjudging model fit. Personality and Individual differences, 2007. 42(5): p. 815-824.
- Benjamin, M. and A.E. Hollings, Toward a theory of student satisfaction: An exploratory study of the" quality of student life.". Journal of College Student Development, 1995.
- Bentler, P.M. and C.-P. Chou, Practical issues in structural modeling. Sociological Methods & Research, 1987. 16(1): p. 78-117.
- Bentler, P.M. and D.G. Bonett, Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structures. Psychological bulletin, 1980. 88(3): p. 588.
- Blum, W., et al., Modelling and applications in mathematics education. 2007: Springer New York.
- Bolliger, D. and T. Martindale, Student Satisfaction in an Online Master's Degree Program in Instructional Technology. 2001.
- Boyce, W.E., R.C. DiPrima, and C.W. Haines, Elementary differential equations and boundary value problems. Vol. 9. 1992: Wiley New York.
- Bray, E., K. Aoki, and L. Dlugosh, Predictors of learning satisfaction in Japanese online distance learners. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2008. 9(3).
- Chen, S.C., S.J. Yang, and C.C. Hsiao, Exploring student perceptions, learning outcome and gender differences in a flipped mathematics course. British Journal of Educational Technology, 2015.
- Christen, M., G. Iyer, and D. Soberman, Job satisfaction, job performance, and effort: A reexamination using agency theory. Journal of Marketing, 2006. 70(1): p. 137-150.
- Chua, C. Perception of quality in higher education. in Proceedings of the Australian universities quality forum. 2004. AUQA Occasional Publication Melbourne.
- Crandall, P.G., et al., A Comparison of the Degree of Student Satisfaction using a Simulation or a Traditional Wet Lab to Teach Physical Properties of Ice. Journal of Food Science Education, 2015. 14(1): p. 24-29.
- Damirchili, F. and M. Tajari, Explaining Internal Factors Effective on Educational Quality Improvement Based on Views of Students from Zanjan Azad Universities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2011. 30: p. 363-366.
- DeBourgh, G.A., Technology Is the Tool, Teaching Is the Task: Student Satisfaction in Distance Learning. 1999.
- DeShields Jr, O.W., A. Kara, and E. Kaynak, Determinants of business student satisfaction and retention in higher education: applying Herzberg's two-factor theory. International journal of educational management, 2005. 19(2): p. 128-139.
- Doerr, H.M., J.B. Ärlebäck, and A. Costello Staniec, Design and effectiveness of modeling‐based mathematics in a summer bridge program. Journal of Engineering Education, 2014. 103(1): p. 92-114.
- Elliott, K.M. and D. Shin, Student satisfaction: An alternative approach to assessing this important concept. Journal of Higher Education Policy and Management, 2002. 24(2): p. 197-209.
- Enders, C.K. and D. Tofighi, The impact of misspecifying class-specific residual variances in growth mixture models. Structural Equation Modeling, 2008. 15(1): p. 75-95.
- Gatabi, A.R., K. Stacey, and Z. Gooya, Investigating grade nine textbook problems for characteristics related to mathematical literacy. Mathematics Education Research Journal, 2012. 24(4): p. 403-421.
- Goold, E., The role of mathematics in engineering practice and in the formation of engineers. 2012, National University of Ireland Maynooth.
- Harvey, L., et al., Student Satisfaction Manual (Buckingham, Society for Research into Higher Education/Open University Press). 1997.
- Hayduk, L., et al., Testing! testing! one, two, three–Testing the theory in structural equation models! Personality and Individual Differences, 2007. 42(5): p. 841-850.
- Helgesen, Ø. and E. Nesset, What accounts for students' loyalty? Some field study evidence. International Journal of Educational Management, 2007. 21(2): p. 126-143.
- Henderson, K., et al. Using e-assessment to promote engagement in engineering mathematics. 2015. IMA.
- Hu, L.t. and P.M. Bentler, Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural equation modeling: a multidisciplinary journal, 1999. 6(1): p. 1-55.
- Hu, L.-t. and P.M. Bentler, Fit indices in covariance structure modeling: Sensitivity to underparameterized model misspecification. Psychological methods, 1998. 3(4): p. 424.
- Johnson, M.D., et al., The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of economic Psychology, 2001. 22(2): p. 217-245.
- Kenny, D.A. and D.B. McCoach, Effect of the number of variables on measures of fit in structural equation modeling. Structural equation modeling, 2003. 10(3): p. 333-351.
- Kenny, D.A., B. Kaniskan, and D.B. McCoach, The performance of RMSEA in models with small degrees of freedom. Sociological Methods & Research, 2014: p. 0049124114543236.
- Khiat, H., A Grounded Theory Approach: Conceptions of Understanding in Engineering Mathematics Learning. Qualitative Report, 2010. 15(6): p. 1459-1488.
- MacCallum, R.C., M.W. Browne, and H.M. Sugawara, Power analysis and determination of sample size for covariance structure modeling. Psychological methods, 1996. 1(2): p. 130.
- O'Boyle Jr, E.H. and L.J. Williams, Decomposing model fit: Measurement vs. theory in organizational research using latent variables. Journal of Applied Psychology, 2011. 96(1): p. 1.
- Oliver, R.L., Processing of the satisfaction response in consumption: a suggested framework and research propositions. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 1989. 2(1): p. 1-16.
- Reinhart, J. and P. Schneider, Student satisfaction, self-efficacy, and the perception of the two-way audio/video distance learning environment: A preliminary examination. Quarterly Review of Distance Education, 2001. 2(4): p. 357-365.
- Satorra, A. and W.E. Saris, Power of the likelihood ratio test in covariance structure analysis. Psychometrika, 1985. 50(1): p. 83-90.
- Sebastianelli, R., C. Swift, and N. Tamimi, Factors Affecting Perceived Learning, Satisfaction, and Quality in the Online MBA: A Structural Equation Modeling Approach. Journal of Education for Business, 2015(ahead-of-print): p. 1-10.
- Tanaka, J.S., " How big is big enough?": Sample size and goodness of fit in structural equation models with latent variables. Child development, 1987: p. 134-146.
- Tofighi, D. and C.K. Enders, Identifying the correct number of classes in growth mixture models. Advances in latent variable mixture models, 2008(Information Age Publishing, Inc): p. 317-341.
- Tsui, A.S., S.S. Nifadkar, and A.Y. Ou, Cross-national, cross-cultural organizational behavior research: Advances, gaps, and recommendations. Journal of management, 2007. 33(3): p. 426-478.
- Twigg, C.A., Quality assurance for whom. Providers and Consumers in Today’s Distributed Learning Environment. The Pew Learning and Technology Program, Rensselaer Polytechnic Institute, 2001.
- Walker, A. and B.E. Shelton, Problem-based educational games: Connections, prescriptions, and assessment. Journal of Interactive Learning Research, 2008. 19(4): p. 663.
- Willem, A., M. Buelens, and I. De Jonghe, Impact of organizational structure on nurses’ job satisfaction: A questionnaire survey. International Journal of Nursing Studies, 2007. 44(6): p. 1011-1020.
- ogy, 34(2),