- ابوالقاسمی، م. ، شهسواری، ا. ، و یمنی، م. (1392). مدیریت سرمایههای فکری دانشگاه: مطالعه موردی دانشگاه صنعتی شریف. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 15(60)، 91-116.
- افراشته، ی. (1394). مروری بر ابعاد کیفیت آموزشی در آموزش علوم مهندسی. اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی(با تکیه بر فن آوریهای نوین یادگیری).
- انتظاری،ی و توفیقی، ج. (1393). آموزش مهندسی در ایران:مسائل ور اه حل ها. پردیس دانشکدههای فنی و مهندسی دانشگاه تهران: انجمن آموزش مهندسی ایران.
- انتظاری، ی. ، حیدری، ف. ، و روحانی، ش. (1393). بازدهی اقتصاد کلان آموزش عالی در کشور ایران. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 2(20)، 25-50.
- انتظاری،ی. (1384)، تحلیل تحولات علم و فناوری در اقتصاد ایران، پنجاه و دومین نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی ایران، تهران.
- حجازی دهاقانی، ج. (1381). مهندس و مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 4(13)، 1-17.
- خادمی، م. ، محمدی،، ع. ، و ونکی، ز. (1393). مروری روایتی بر مضامین و ویژگیهای اساسی در نظریه بنیادی کلاسیک. مجلهایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 14، شماره 6
- خدا بخش پیر کلانی، م. ، و دوامی، پ. (1389). مهندسی چیست و یک مهندس کیست. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12(45)، 35-55.
- سجادیه، ن. ، و مدنی فر، م. ر. (1388). برنامه درسی مغفول در آموزش مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 11(43)، 81-98.
- فلاح. ن. م(1393). میزگرد آموزش مهندسی:گذر از توسعه کمی به توسعه کیفی پردیس دانشکدههای فنی و مهندسی دانشگاه تهران: انجمن آموزش مهندسی ایران.
- فرجی دانا، ر. (1393). میزگرد آموزش مهندسی:گذر از توسعه کمی به توسعه کیفی. پردیس دانشگاههای فنی و مهندسی دانشگاه تهران: انجمن آموزش مهندسی ایران.
- فلیک. ا. (1965). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، چاپ 1391، تهران: نشرنی.
- مطهری نژاد، ح. (1394). تحلیل شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب آموزش مهندسی در ایران(مطالعه موردی دانشگاههای استان کرمان). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17(67)، 1-21.
مطهری نژاد، ح. ، یعقوبی، م. ، و دوامی، پ. (1390). الزامات آموزش مهندسی با توجه به نیازهای صنعت در کشور ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13(52)، 23-39.
- مطهری نژاد، ح. (1392)، روند تکامل آموزش مهندسی در ایران و جهان، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال پانزدهم، شماره 58، تابستان 1392.
- مهر محمدی، م، و نیک نام، ز. (1385). ساخت و ساز گرایی دیالکتیکی و ارائه چهار چوب نظری مبتنی بر آن برای آموزش علوم تجربی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی . انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
- مهر محمدی، م، (13۹۲). بازشناسی تربیت فناورانه به مثابه بخشی از برنامه درسی مغفول و یک ضرورت در جهان اسلام، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ،۷(۲۸) ،۱۱۷-۱۳۸
- Glaser, B. G. (1978b). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory(Vol. 2). Mill Valley: CA: Sociology Press.
- Glaser, B. G. (1998). Doing grounded theory: Issues and discussions: Sociology Press.
- Glaser, B. G. (2002). Conceptualization: On theory and theorizing using grounded theory. International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 23-38.
- Glaser, B. G. (2005). The grounded theory perspective III: Theoretical coding: Sociology Press.
- Glaser, B. G. (2011). Getting out of the data: Grounded theory conceptualization: Sociology Press.
- Glaser, B. G. , & Holton, J. (2004). Remodeling grounded theory. Paper presented at the Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research.
- Glaser, B. G. , & Prentice Hall. (1978a). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory: Sociology Pr.
- Index, G. I. (2013). Edition. Cornell University, INSEAD & WIPO.
International Technology Education Association. (2000). Standards for technological literacy.
- ITEA/ITEEA. (. (2007 International Technology Education Association(ITEA/ITEEA). (2000/2002/2007). Standards for technological literacy: Content for the study of technology. Reston, VA: Author.
- Kerr, N. M. (2011). Creating a protective picture: A grounded theory of how medical-surgical nurses decide to follow a. RUTGERS THE STATE UNIVERSITY OF NEW JERSEY-NEWARK.
- NAE. (2013). The Bridge(ISSN 0737-6278) is published quarterly by the National Academy of Engineering, 2101 Constitution Avenue NW, Washington, DC20418. Periodicals postage paid at Washington, DC. (Vol. Vol. 43, No. 2, Summer 2013).
- NewHampshireTechnologyEducation. (2012). New HampshireState of New HampshireDepartment of Education New Hampshire Technology Education AssociationTechnology/EngineeringEducation Curriculum Guide.