- پورطهماسبی، سیاوش. (1387). بررسی چالش های تلفن همراه و تعاملات. مجله حوزه هنری آفرینش گیلان. 4 (15) : 53-39.
- تابع بردبار، فریبا. (1395). تأثیر آموزش از طریق تلفن همراه برجنبههای روانشناختی و تحصیلی دانشجویان. فصلنامه پژوهش های برنامه درسی، 6 (1): 147-125.
- حسن زاده، رمضان؛ لطفی، علی؛ حسینی، سیدشمس اله؛ ابراهیمی، احمد. (1390). بررسی میزان و نوع کاربرد تلفن همراه توسط دانش آموزان مدارس متوسطه نظری استان مازندران. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2 (2): 114-95.
- رستمی نژاد، محمدعلی؛ وحدانی اسدی، محمدرضا؛ ایزی، مریم؛ روحانی، زهرا. (1393). مدیریت آسیب های تلفن همراه در مدرسه: درنگی بر کارکردهای مثبت و منفی آن. فصلنامه مطالعات مدیریت بر آموزش انتظام، 7 (1): 76-61.
- ظفری، سارم؛ کرمدوست، نوروزعلی؛ درانی، کمال؛ نظرزاده زارع، محسن. (1393). بررسی میزان استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران از تلفن همراه جهت مقاصد آموزشی وعمومی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(3) : 106-87.
- عابدینی، یاسمین و زمانی، بی بی عشرت. (1391). بررسی انگیزه، میزان و نوع استفاده از تلفن همراه در دانشجویان. روانشناسی معاصر، 7 (2): 86-73.
- عطادخت، اکبر؛ حمیدی فر، ویدا؛ محمدی، عیسی. (1393). استفاده آسیب زا و نوع کاربری تلفن همراه در دانش آموزان دبیرستانی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت. مجله روان شناسی مدرسه، 3 (2): 136-122.
- فرهادی، ربابه. ( 1384 ). آموزش الکترونیکی پارادایم جدید در عصر اطلاعات. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات. 21(1) :66-49.
- معیدفر، سعید و گنجی، احمد. (1388). تحلیلی بر کاربردهای تلفن همراه در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- منطقی، مرتضی. (1389). بررسی چگونگی کاربری دختران و پسران دانشجو از امکانات جانبی تلفن همراه. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1(2) : 128-95.
- مهدی زاده، شراره و خوشنام، مژگان. (1393). تلفن همراه و رفتارهای ارتباطی دانشجویان دانشگاه های شهر یزد. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 7 (3): 106-83
- مهدی زاده، شراره و خیلا، زهرا. (1392). تلفن همراه؛ روابط اجتماعی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. 9(32) :117-99.