- احمدی، آمنه و دیگران. (1394). راهنمای عملی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور. تهران، دانشگاه فرهنگیان.
- اشتراوس، آنسلم و جولیت، کوربین. (1390). اصول روش تحقیق کیفی، نظریه مبنایی رویهها و شیوه ها، ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- استیگلر جیمز، هیبرت جیمز (1390). شکاف آموزشی: بهترین ایده ها از معلمان جهان برای بهبود آموزش در کلاس درس، ترجمه محمد رضا سرکار آرانی و علی رضا مقدم، چاپ ششم، تهران: مدرسه.
- جمشیدی توانا، اعظم (1395). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی کارورزی پژوهش محور در نظام تربیت معلم ایران، رساله دکتری: دانشگاه شهید رجایی.
- چهارباشلو، حسین. (1395). شناسایی مولفههای دانش عملی معلمان و تأثیر آن بر اجرای برنامه درسی،رساله دکتری: دانشگاه خوارزمی.
- رستگاری، نرگس. (1385). شناسایی عوامل تأثیر گذار بر اجرای آموزش بالینی در آموزش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ارائه الگویی جهت اجرای موثر این نوع آموزش. رساله دکترا، اراک: دانشگاه آزاد اسلامی.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). اساسنامه دانشگاه فرهنگیان.
- طاهری، مرتضی؛ عارفی، محبوبه؛ پرداختچی، محمد حسن؛ قهرمانی، محمد. (1392). کاوش فرایند توسعه حرفه ای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریه داده بنیاد، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 12(54):146-176.
- عابدی، لطفعلی (1377). بررسی و تحلیل تواناییهای عمومی تدریس در برنامة درسی دورههای تربیت معلم دو سالة ایران، رساله دکترا، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
- مشفق آرانی، بهمن. (1376). بررسی وضعیت موجود کارورزی در مراکز و دانشسراهای تربیت معلم کشور. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
- موسیپور، نعمتالله. (1397). مطالعه تجربیات حاصل از اولین دوره اجرای برنامه کارورزی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برای بازنگری برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. گزارش پژوهشی، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
- موسیپور، نعمتالله و احمدی، آمنه. (1395). طراحی کلان (معماری) برنامه درسی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
- مهرمحمدی، محمود. (1392). برنامه درسی تربیت معلم و الگوی اجرای مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، شماره1، 5-26.