- چاندرا موهان، بالاساب رامانیام؛ فالوز، استفن (1389) پیش بهسوی میان رشته گرایی در قرن بیست و یکم، در یادگیری و تدریس میانرشتهای در آموزش عالی؛ نظریه و عمل، تألیف بالاساب رامانیام چاندرا موهان، ترجمه محمدرضا دهشیری، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
- خورسندی طاسکوه، علی (1387) گفتمان میانرشتهای دانش، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- خورسندی طاسکوه،علی(1388)تنوع گونه شناسی درآموزش وپژوهش میان رشته ای،فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی،دوره اول،شماره 4،صص 57-83.
- رژکوله، نیکول (1388) آموزش دانشگاهی و مطالعات میانرشتهای، ترجمه محمدرضا دهشیری، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- زایپل، مایکل (1387) مقدمهای بر مطالعات میانرشتهای، مترجم: مهناز شاه علیزاده، درمجموعه مقالات مبانی نظری وروششناسی مطالعات میانرشتهای، ترجمه وتدوین: سید محسن علوی پور وهمکاران، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی واجتماعی.
- شعبانی ورکی، بختیار؛ بابادی، امین (1393) تکثر رشتهای؛ علیه فهم رایج از همکاری رشتهها، فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، دوره 7، شماره 1، ص ص 1-25.
- فتحی واجارگاه،کورش؛موسی پور،نعمت الله؛یادگارزاده،غلامرضا(1393)برنامهریزیدرسی آموزش عالی:مقدمهای بر مفاهیم،دیدگاهها و الگوها،تهران، نشرمهربان.
- کلاین، جولی تامسون (1389) فرهنگ میانرشتهای در آموزش عالی، ترجمه هدایت اله اعتمادی زاده و نعمت اله موسی پور، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
-
- Bussey, M. (2009). Causal layered pedagogy: Rethinking curricula practice. Journal of Futures Studies, 13(3), 19-32.
- Drake, S. M., & Burns, R. C. (2004). Meeting standards through integrated curriculum. ASCD.
- Esbjörn-Hargens, S. (2010). Integral education: New directions for higher learning. SUNY Press
- Funtowicz, S., & Ravetz, J. (2003). Post-normal science. International Society for Ecological Economics (ed.), Online Encyclopedia of Ecological Economics at http://www. ecoeco. org/publica/encyc. htm.
- Higginbotham, N., Albrecht, G., & Connor, L. (2001). Health social science: a transdisciplinary and complexity perspective| NOVA. The University of Newcastle's Digital Repository.
- Inayatullah, S. (2009). Causal layered analysis: An integrative and transformative theory and method. Futures Research Methodology, Version, 3.
- Jacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Association for Supervision and Curriculum Development, 1250 N. Pitt Street, Alexandria, VA 22314.
- Levin, T., & Nevo, Y. (2009). Exploring teachers’ views on learning and teaching in the context of a trans‐disciplinary curriculum. Journal of Curriculum Studies, 41(4), 439-465.
- Max-Neef, M. A. (2005). Foundations of transdisciplinarity. Ecological economics, 53(1), 5-16.
- McGregor, S. L. (2004). The nature of transdisciplinary research and practice. Kappa Omicron Nu Human Sciences Working Paper Series.
- McGregor, S. L. (2011). Transdisciplinary Axiology: To Be or Not to Be?. Integral Leadership Review, 11(3).
- McGregor, S. L. (2014). The nature of transdisciplinary research and practice. 2011b. Disponible en. Acceso el, 6.
- McKernan, J. (2008). Curriculum and imagination. Process theory, pedagogy and action research. London and New York: Taylor & Francis.
- Montuori, A. (2013). The complexity of transdisciplinary literature reviews. Complicity, 10(1/2), 45.
- Newell, W. H. (2013). The State of The field: Interdisciplinary Theory, Issues In Interdisciplinary Studies, 31, pp. 22-43
- Nicolescu, B (2002) Manifesto of Transdisciplinary, New Yourk: State University of NewYourk Press. pp. 147-152.
- Nicolescu, B. (2012). Transdisciplinarity and sustainability. Lubbock: The ATLAS Publishing. [Versãoelectrónica]. Disponivelemhttp://cirettransdisciplinarity. org/biblio/biblio_pdf/BOOK_TD_and_Sustainability. pdf, consultadoem, 22(11), 2014.
- Nicolescu, Basarab (2010) methodology of fransdiscipliniry – Levels of reality, Logic of thd in Trasddiscplinry, journal of engineering &science vol:1 No:1 (Pecember, 20101), pp. 19-38
- Nicolescu, Basarab (2011) Methodology of Transdisciplinarity-Levels of Reality, Logic of the Included Middle and Complexity.Inw Ertas, A. (Ed). Transdisciplinarity: Bridging Natural Science, Social Science, Humanities, & Engineering.
- Nikolescu, B. (1996). Transdisciplinarity, USA: Lexington, Watersign press.
- Pohl, C., & Hadorn, G. H. (2008). Core terms in transdisciplinary research. In Handbook of transdisciplinary research (pp. 427-432). Springer Netherlands.
- Regeer, B. (2004) Transdisciplinarity, Accessed at http://www.bio.vu.nl/vakgroepen/ bens/HTML/transdiscipliNl.html
- Gibbons, M., Limoges, C., Nowotny, H., Schwartzman, S., Scott, P., & Trow, M. (1994). The new production of knowledge: The dynamics of science and research in contemporary societies. Sage.