افضل نیا، محمد رضا. اشکوه، حسین. ککلوی، ایلار (1389)، بررسی جایگاه آموزش رسمی، غیر رسمی و یادگیری مادام العمر در عصر ناپایداری اطلاعات، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال دوازدهم، شماره 45، صص68-57.
بهمئی، لیلا. ملحانی، پریوش (1393)، طراحی آموزشی (مفاهیم، رویکردها و راهبردهای)، تهران، انتشارات آراد کتاب، چاپ سوم، ص 102.
حقیقت، محمد ناصر (1391)، نقش رسانه در آموزش ملی و یادگیری همیشگی، روزنامه اطلاعات، شماره 25555.
کنیگ، الکساندر و برتراند اشنایدر (1374)، نخستین انقلاب جهانی، مترجم شهیندخت خوارزمی، تهران: احیاء کتاب، چاپ اول .
ملا حسینی، علی. برخوردار، بابک (1386)، بررسی رابطه بین مهارت های خود مدیریتی و نوآوری کارکنان در سازمان های استان کرمان، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی ویژه مدیریت، شماره 27، سال هفتم، صص 98-110.
ملکی، حسن. ابراهیم کافوری، کیمیا. خسروی بابادی، علی اکبر (1394)، بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی. فصلنامه پژوهش در برنامه درسی، سال 12، دوره 2، شماره 17، صص 50-63.
ملکی، حسن. محمدی مهر، مژگان. خوشدل، علی رضا (1391)، تبیین فرایندهای یاددهی – یادگیری در برنامه درسی دوره پزشکی عمومی با رویکرد یادگیری مادام العمر، نشریه مطالعات آموزشی، سال اول، پیش شماره 2، ص 27.
Benjasom, M. Suhaimi. M, S (2012). Integration Of The Research Into The Clakkroom For The Ulū Al-Albāb Approach In Creating, Nurturing And Building Conducive Environment For Lifelong Learning In Malaysia. Lifelong Learning International Conference 2012 (3linc’12). P 1.
Behak, F. P. (2012). Developing Lifelong Learning Skills through the Implementation of the Multiliteracies Approach. Lifelong Learning International Conference 2012 (3linc’12). P 84.
Christensen, C. M. And Eyring, H. J (2011). The Innovative University: Changing the DNA of Higher Education from the Inside Out, San Francisco. CA; Josses Bass.
Kanaper, S. Croply, A. J. (2007). Lifelong Education: Research Strategies. In: Lifelong Education For Adults: An International Handbook. New York: Pergamum Press. Pp. 525-528.
Fadeeva, Z. Mochizuki, Y. (2010). Universities As Important Actors For Shaping The Future Of The World Society In Terms Of Sustainable Development “By Addressing Sustainability Through Their Major Functions Of Education, Research And Outreach” 250.
Godinez, Eileen U, D. M. (2010). A Correlation Study of the Factors That Influence Lifelong Chatham. S.S. 1992.Innovations in Teaching – Learning Process Ed.4vikas Publishing House Pvt.LID
Iqbal, M. J. (2014). Life Long Education: A Conceptual Debate. International Journal of Media. Technology & Life Long Learning. Volume 10 - Issue 2. Pp. 107-117.
Mongelli, A. (2010). Lifelong Learning and Innovation. Italian Journal of Society of Education, No. 3.
Nongnaphat, R. Junjira S. Jintana T. (2012). How To Prepare Nursing Student For Transition To Newly Graduate Rofessional Registered Nurse. Lifelong Learning International Conference 2012 (3linc’12). P 302.
Morse (1994) provided guidance in her chapter titled “Emerging from the Data: The Cognitive Processes of Analysis in Qualitative Inquiry.” In it Morse described data analysis as a creative and logical process of gathering and arranging data so that the analytic scheme appears obvious. More important, however, she outlined four cognitive and essentially sequential processes comprehending, synthesizing, theorizing and recontextualizing—which offered a structured way of thinking about qualitative analysis. I adapted these processes to guide the analysis of data for my study.
Plano Clark, V. L. & Creswell, J. W. (2014). Understanding research: A consumer's guide (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
Rowland, B. (2011). The Influence Of High Stakes Testing And Test Preparation On High School Students Perspectives On Education And Lifelong Learning Walden University. COLLEGE OF EDUCATION. Retrieved From Proquest Database.
Shakirin Shaari1, M., Jamaludin, Z. (2012) ESTABLISHING ISLAMIC LEARNING CITIES IN THE ISLAMIC WORLD, Lifelong Learning International Conference 2012.
Thorn, R. (2012). Lifelong Learning and European Higher Education Institutions – the FLLLEX Project. European Association for Quality Assurance in Higher Education 2011, Brussels. ISSN 1458-106X. Pp; 25.