نمایه نویسندگان

آ

  • آراسته، حمیدرضا ویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 122-154]
  • آهنچیان، نرگس هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 114-152]

ا

  • ابدی، فاطمه تاملی پیرامون مفهوم برنامه درسی دانشجو (معرفی و بسط مفاهیم مرتبط) [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 91-112]
  • احقر، قدسی اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری مشارکتی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 167-181]
  • احمدبیگی، فاطمه اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری مشارکتی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 167-181]
  • ایزدی، صمد پیش بینی باورهای خودکارآمدی دانشجویان علوم انسانی از طریق کیفیت تدریس اساتید [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 47-70]
  • اسدیان، سیروس تدریس اثربخش در آموزش عالی بر اساس تجارب حرفه‌ای استادان و ارتباط آن با تدریس خود-گزارشی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 113-134]
  • اظهری، محبوبه تجربۀ زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 149-169]
  • امام جمعه، محمدرضا تبیین دیدگاه صاحب نظران دربارۀ عناصر برنامه‌درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه‌درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی) [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 89-121]
  • ایمانی نائینی، محسن اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر یادگیری مشارکتی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 167-181]
  • امراله، امید میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه‌های درسی دانشگاهی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 159-173]
  • امین خندقی، مقصود هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 114-152]
  • امین خندقی، مقصود "برنامه درسی فرارشته‌ای" مبتنی بر تحلیل لایه ای علّی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش [دوره 8، شماره 16، 1396، صفحه 7-34]

ب

  • بابادی، امین "برنامه درسی فرارشته‌ای" مبتنی بر تحلیل لایه ای علّی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش [دوره 8، شماره 16، 1396، صفحه 7-34]
  • بازرگان، عباس واکاوی آموزش فعال در دانشگاه: منظرها و چالش‌های موجود از نظر استادان [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 37-66]

پ

  • پاک مهر، حمیده پیش بینی باورهای خودکارآمدی دانشجویان علوم انسانی از طریق کیفیت تدریس اساتید [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 47-70]
  • پیری، موسی تدریس اثربخش در آموزش عالی بر اساس تجارب حرفه‌ای استادان و ارتباط آن با تدریس خود-گزارشی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 113-134]

ت

  • تجری، مجتبی پیش بینی باورهای خودکارآمدی دانشجویان علوم انسانی از طریق کیفیت تدریس اساتید [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 47-70]
  • ترک زاده، جعفر برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر رویکرد آموزش مادام العمر- رویکرد کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 37-77]
  • ترک زاده، جعفر ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه درسی پایدار در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 95-134]
  • تسلیمی، محمدسعید طراحی مدل مهارت‌های اشتغال پذیری دانش‌آموختگان آموزش عالی کشور نمونه موردی: بنگاه‌های کوچک و متوسط استان تهران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 7-39]
  • تنکابنی، فروزان طراحی اهداف مبتنی بر توسعه سرمایه اجتماعی در برنامه درسی آموزش عالی ایران [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 7-26]

ج

  • جعفری، سپیده الگویی برای بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 67-91]
  • جمشیدی، عطیه تحلیل کیفی چگونگی ارتباط اساتید با دانشجو معلمان: مطالعه موردی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 155-182]
  • جهانگیری، مهدی تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 65-87]
  • جوادی پور، محمد رتبه‌ بندی مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 131-156]
  • جوادی پور، محمد تاملی پیرامون مفهوم برنامه درسی دانشجو (معرفی و بسط مفاهیم مرتبط) [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 91-112]

ح

  • حاج حسینی، منصوره واکاوی آموزش فعال در دانشگاه: منظرها و چالش‌های موجود از نظر استادان [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 37-66]
  • حدادنیا، سیروس برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر رویکرد آموزش مادام العمر- رویکرد کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 37-77]
  • حکیمزاده، رضوان طراحی مدل مهارت‌های اشتغال پذیری دانش‌آموختگان آموزش عالی کشور نمونه موردی: بنگاه‌های کوچک و متوسط استان تهران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 7-39]
  • حکیم زاده، رضوان مطالعه کیفی کاربست بازی‌های شبیه‌سازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران) [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 53-76]
  • حکیم زاده، رضوان تاملی پیرامون مفهوم برنامه درسی دانشجو (معرفی و بسط مفاهیم مرتبط) [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 91-112]
  • حکیم زاده، رضوان برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران: دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 183-216]
  • حکیم زاده، رضوان میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه‌های درسی دانشگاهی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 159-173]

خ

  • خادمی کًله‌لو، محمد آسیب‌شناسی فرایند تأسیس رشته‌های جدید دانشگاهی در ایران (مورد علوم انسانی) [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 183-210]
  • خاکباز، عظیمه سادات شناسایی یک چهارچوب مطالعاتی برای فرهنگ رشته ای در برنامه های درسی آموزش عالی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 7-32]
  • خاکباز، عظیمه سادات تحلیل تجربه برنامه درسی تربیت مدرس ریاضی در ایران و دلالت‌های حاصل از آن برای برنامه درسی تربیت مدرس دانشگاه [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 121-158]
  • خاکباز، عظیمه سادات چگونگی توسعه‌ دانش محتوایی- تربیتی برای تدریس ریاضی دانشگاهی [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 71-98]
  • خبازی کناری، مهدی تحلیل رویکردهای هستی شناسانه و معرفت شناسانه اساتید دانشگاه در فرایند تدریس [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 61-90]
  • خدایی، ابراهیم میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه‌های درسی دانشگاهی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 159-173]
  • خراسانی، اباصلت تحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه بهره‌گیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 77-102]
  • خسروی، رحمت اله تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 65-87]
  • خورسندی طاسکوه، علی الگویی برای بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 67-91]
  • خورسندی طاسکوه، علی شرایط بین‌المللی شدن دانشگاهها با تمرکز بر برنامه‌ریزی درسی بین فرهنگی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 7-44]
  • خورسندی طاسکوه، علی طراحی الگوی اصلاح ساختار رویکرد میان‌رشته‌ای در حوزه علوم پایه در دانشگاهها با تاکید بر پایداری توسعه ملی:یک مطالعه داده بنیاد [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 41-64]

د

  • دانشمندی، سمیه تحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه بهره‌گیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 77-102]
  • درویشان، علی طراحی مدل مهارت‌های اشتغال پذیری دانش‌آموختگان آموزش عالی کشور نمونه موردی: بنگاه‌های کوچک و متوسط استان تهران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 7-39]
  • دهباشی، اکرم تحلیل ابعاد هویتی دانشجویان دانشگاه کاشان و ارتباط آن با میزان اعتیاد اینترنتی [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 71-84]
  • دهباشی، اکرم گسست آموزشی: فاصله برنامه درسی قصد شده وکسب شده در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 93-114]
  • دهقان، عبدالمجید ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر (مورد: پردیس های شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد) [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 78-100]
  • دهقانی، مرضیه تحلیل کیفی چگونگی ارتباط اساتید با دانشجو معلمان: مطالعه موردی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 155-182]
  • دهقانی، مرضیه مطالعه کیفی کاربست بازی‌های شبیه‌سازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران) [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 53-76]
  • دهقانی، مرضیه برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران: دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 183-216]

ذ

  • ذاکری، ساناز بررسی رابطه بین میزان انطباق برنامه های درسی اساتید با کیفیت تجارب یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 175-200]

ر

  • رحیمی، بهروز رتبه‌ بندی مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 131-156]
  • رحیمی، بهروز فراتحلیل چالش‌های محیط آموزش عالی در قرن بیست و یکم به‌عنوان الگوی جهت‌گیری برنامه‌های درسی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 115-166]
  • رحیمی، حمید تحلیل ابعاد هویتی دانشجویان دانشگاه کاشان و ارتباط آن با میزان اعتیاد اینترنتی [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 71-84]
  • رحیمی، حمید گسست آموزشی: فاصله برنامه درسی قصد شده وکسب شده در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 93-114]
  • رحیمیان، حمید الگویی برای بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 67-91]
  • رضایی، مانی نقش استدلال‌های ترکیبیاتی در آموزش ریاضی دانشگاهی [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 35-70]
  • رضوانی، رضا میزان توجه به ابعاد مختلف یادگیری واژه در کتاب‌های درسی دانشگاهی زبان انگلیسی تخصصی انتشارات پیام نور و تأثیر آن در کیفیت نظام آموزشی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 85-96]
  • رفیع پور، ابوالفضل ظرفیت‌های بالقوه و موانع استفاده از «رویکرد کاربرد و مدل‌سازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 173-188]

ز

  • زارع صفت، صادق برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران: دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 183-216]
  • زالی، محمدرضا مطالعه کیفی کاربست بازی‌های شبیه‌سازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران) [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 53-76]
  • زمانی، بی بی عشرت فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 179-214]
  • زین آبادی، حسن رضا رفتار شهروندی در تدریس: تأملی بر نقش پیش بین اخلاق حرفه ای استاد [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 27-46]
  • زین‌آبادی، حسن‌رضا ویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 122-154]
  • زینی وند، فرشته تبیین مفهومی تفکر ریاضی: چیستی،‌ چرایی و چگونگی [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 153-172]

س

  • سراجی، فرهاد نیازهای سواد رسانه ای دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 71-93]
  • سعادت فر، رحمت تدریس اثربخش در آموزش عالی بر اساس تجارب حرفه‌ای استادان و ارتباط آن با تدریس خود-گزارشی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 113-134]
  • سعیدی، یاسین ویژگی‌های یک استاد راهنمای خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 122-154]
  • سلیمی، قاسم برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر رویکرد آموزش مادام العمر- رویکرد کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 37-77]
  • سلیمی، قاسم ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه درسی پایدار در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 95-134]

ش

  • شریفی، اعظم بررسی میزان تأثیر مؤلفه های اخلاقی در تدریس اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 33-43]
  • شریفی رهنمو، سعید نیازهای سواد رسانه ای دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 71-93]
  • شریفی رهنمو، مجید نیازهای سواد رسانه ای دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 71-93]
  • شیرین حصار، راضیه ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه درسی پایدار در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 95-134]
  • شعبانی ورکی، بختیار هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 114-152]
  • شعبانی ورکی، بختیار "برنامه درسی فرارشته‌ای" مبتنی بر تحلیل لایه ای علّی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش [دوره 8، شماره 16، 1396، صفحه 7-34]

ص

  • صالحی، کیوان برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران: دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 183-216]
  • صالحی عمران، ابراهیم آموزش شایستگی های کانونی در برنامه درسی به عنوان رویکرد جدید برای ایحاد ارتباط در مطالعات میان رشته ای [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 44-61]
  • صالحی عمران، ابراهیم بررسی میزان به‌کارگیری عناصر برنامه درسی سازنده گرا در آموزش عالی: یک مطالعه ترکیبی ( مورد مطالعه: دانشگاه شیراز) [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 7-32]
  • صفائی موحد، سعید زیر پوست دانشگاه: واکاوی پدیده استثمار آکادمیک در نظام آموزش عالی ایران [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 7-34]
  • صفدری، زهرا رابطه نگرش تحصیلی و انگیزش پیشرفت با تلقی دانشجویان از کیفیت برنامه درسی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 101-121]
  • صفرنواده، مریم تجربۀ زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 149-169]

ط

  • طاطاری، یونس بررسی نقش ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مؤلفه‌های برنامه درسی در پیش‌بینی میزان انگیزش پژوهشی آن‌ها [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 97-113]

ظ

  • ظهوری زنگنه، بیژن سیر تحول دوره کارشناسی ریاضی در دانشگاه‌های ایران با تمرکز بر دانشگاه صنعتی شریف [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 99-134]

ع

  • عابدینی، یاسمین فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 179-214]
  • عابدینی، میمنت ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه‌درسی سازنده‌گرا در آموزش عالی [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 123-148]
  • عابدینی بلترک، میمنت بررسی میزان به‌کارگیری عناصر برنامه درسی سازنده گرا در آموزش عالی: یک مطالعه ترکیبی ( مورد مطالعه: دانشگاه شیراز) [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 7-32]
  • عارفی، محبوبه بررسی میزان تأثیر مؤلفه های اخلاقی در تدریس اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 33-43]
  • عارفی، محبوبه طراحی الگوی اصلاح ساختار رویکرد میان‌رشته‌ای در حوزه علوم پایه در دانشگاهها با تاکید بر پایداری توسعه ملی:یک مطالعه داده بنیاد [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 41-64]
  • عباباف، زهره گستره ارزش های کاری سکویی برای آموزشگری در محیط آموزش عالی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 62-84]
  • عباباف، زهره دانش برنامه درسی در آموزشگری: شایستگی حرفه‌ای مغفول در آموزش عالی [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 103-130]
  • عباباف، زهره چشم اندازهای پداگوژی، افق های الهام بخش در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 171-193]
  • عباس پور، عباس الگویی برای بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 67-91]
  • عباس زادگان، بهاره رفتار شهروندی در تدریس: تأملی بر نقش پیش بین اخلاق حرفه ای استاد [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 27-46]
  • عصاره، علیرضا تبیین دیدگاه صاحب نظران دربارۀ عناصر برنامه‌درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه‌درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی) [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 89-121]
  • علوی لنگرودی، سید کاظم پیش بینی باورهای خودکارآمدی دانشجویان علوم انسانی از طریق کیفیت تدریس اساتید [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 47-70]

غ

  • غیاثی ندوشن، سعید الگویی برای بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 67-91]
  • غربا، مبینا تحلیل ابعاد هویتی دانشجویان دانشگاه کاشان و ارتباط آن با میزان اعتیاد اینترنتی [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 71-84]
  • غربا، مبینا گسست آموزشی: فاصله برنامه درسی قصد شده وکسب شده در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 93-114]
  • غلام آزاد، سهیلا دانش مورد نیازِ آموزگاران برای تدریس ریاضی [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 135-152]
  • غلام آزاد، سهیلا شکل‌گیری و تکوین یک برنامه بین‌رشته‌ای دوره تحصیلات تکمیلی: آموزش ریاضی در ایران [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 33-52]

ف

  • فتحی واجارگاه، کوروش تحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه بهره‌گیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 77-102]
  • فتحی واجارگاه، کوروش سرمقاله: تأملی بر مفهوم اشغال فرهنگی و برنامه درسی سایه یا زیر زمینی [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 1-5]
  • فتحی واجارگاه، کوروش به سوی موج سوم در مطالعات برنامه درسی ایران حرکت به فراسوی نوفهم گرایی ، در جستجوی تکثرگرایی در اقلیم های برنامه درسی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 45-69]
  • فیروزجائیان، طلعت الشریعه شرایط بین‌المللی شدن دانشگاهها با تمرکز بر برنامه‌ریزی درسی بین فرهنگی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 7-44]

ق

  • قلیچ‌لی، بهروز تحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه بهره‌گیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 77-102]

ک

  • کارشکی، حسین بررسی نقش ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مؤلفه‌های برنامه درسی در پیش‌بینی میزان انگیزش پژوهشی آن‌ها [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 97-113]
  • کاظمی، سیده فاطمه تحلیل رویکردهای هستی شناسانه و معرفت شناسانه اساتید دانشگاه در فرایند تدریس [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 61-90]
  • کیان، مرجان شناسایی قابلیت ها و کارکردهای آموزشی و عمومی تلفن همراه ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 135-158]
  • کاویانی، حسن سنتزپژوهی چالش‌های برنامه‌های درسی آموزش عالی کشور در دهه اخیر و راهکارهای پیش رو [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 7-34]
  • کاویانی، حسن فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 179-214]
  • کیذوری، امیر حسین تأملی بر گزینه های سیاستی توسعه برنامه های میان رشته ای علوم انسانی در آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 7-35]
  • کرمی، مرتضی ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر (مورد: پردیس های شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد) [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 78-100]
  • کرمی، مرتضی "برنامه درسی فرارشته‌ای" مبتنی بر تحلیل لایه ای علّی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش [دوره 8، شماره 16، 1396، صفحه 7-34]
  • کرمی، مرتضی برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران: دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 183-216]
  • کریمی فردین پور، یونس واکاوی چالش‌های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه‌ تکلیف مدار [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 9-34]
  • کریمی فردین‌پور، یونس مطالعه مؤلفه‌های برنامه درسی و گرایش مؤلفان کتاب « معادلات دیفرانسیل مقدماتی و مسئله‌های مقدار مرزی » [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 157-158]
  • کریمی‌فردین‌پور، یونس عوامل پیش بینی کنندگی رضایتمندی دانشجویان مهندسی از کیفیت برنامه درسی معادلات دیفرانسیل [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 159-192]
  • کشتی آرای، نرگس طراحی اهداف مبتنی بر توسعه سرمایه اجتماعی در برنامه درسی آموزش عالی ایران [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 7-26]
  • کوپائی، شیرزاد طراحی مدل مدیریت آموزش از دور، برای نظام آموزش عالی ایران [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 35-60]

گ

  • گویا، زهرا واکاوی چالش‌های آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه‌ تکلیف مدار [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 9-34]
  • گویا، زهرا شکل‌گیری و تکوین یک برنامه بین‌رشته‌ای دوره تحصیلات تکمیلی: آموزش ریاضی در ایران [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 33-52]

ل

  • لیاقت دار، محمد جواد فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 179-214]

م

  • محمدی، مهدی برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر رویکرد آموزش مادام العمر- رویکرد کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 37-77]
  • محمدی، مهدی ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه درسی پایدار در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 95-134]
  • محمدی، مهدی ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه‌درسی سازنده‌گرا در آموزش عالی [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 123-148]
  • محمدشفیعی، عبدالسعید تجربۀ زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 149-169]
  • محمودی، مریم آسیب‌شناسی فرایند تأسیس رشته‌های جدید دانشگاهی در ایران (مورد علوم انسانی) [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 183-210]
  • مرزوقی، رحمت اله برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر رویکرد آموزش مادام العمر- رویکرد کیفی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 37-77]
  • مرزوقی، رحمت اله ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه درسی پایدار در نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 95-134]
  • مسعود، محمد تبیین شاخص‌های نوآوری در هدف‌های برنامه‌های درسی رشته‌های هنری و بررسی میزان کاربست آنها [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 85-120]
  • معتمدی، اعظم طراحی الگوی اصلاح ساختار رویکرد میان‌رشته‌ای در حوزه علوم پایه در دانشگاهها با تاکید بر پایداری توسعه ملی:یک مطالعه داده بنیاد [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 41-64]
  • ملکی پور، احمد مطالعه کیفی کاربست بازی‌های شبیه‌سازی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری(مطالعه موردی: دانشگاه تهران) [دوره 7، شماره 14، 1395، صفحه 53-76]
  • منصوری، سیروس ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه‌درسی سازنده‌گرا در آموزش عالی [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 123-148]
  • مهدیزاده تهرانی، آیدین تبیین دیدگاه صاحب نظران دربارۀ عناصر برنامه‌درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه‌درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی) [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 89-121]
  • مهرام، بهروز بررسی نقش ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مؤلفه‌های برنامه درسی در پیش‌بینی میزان انگیزش پژوهشی آن‌ها [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 97-113]
  • مهرام، بهروز ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر (مورد: پردیس های شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد) [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 78-100]
  • مهربانی مرتاضی، نرگس دانش مورد نیازِ آموزگاران برای تدریس ریاضی [دوره 6، شماره 12، 1394، صفحه 135-152]
  • مهرمحمدی، محمود تأملی بر گزینه های سیاستی توسعه برنامه های میان رشته ای علوم انسانی در آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 7-35]
  • مهرمحمدی، محمود تبیین دیدگاه صاحب نظران دربارۀ عناصر برنامه‌درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه‌درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی) [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 89-121]
  • مهر محمدی، محمود هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 114-152]
  • موسی پور، نعمت الله تأملی بر گزینه های سیاستی توسعه برنامه های میان رشته ای علوم انسانی در آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 17، 1397، صفحه 7-35]
  • موسی پور، نعمت الله تجربۀ زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 149-169]
  • موسوی، ستاره تبیین شاخص‌های نوآوری در هدف‌های برنامه‌های درسی رشته‌های هنری و بررسی میزان کاربست آنها [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 85-120]
  • مومنی مهموئی، حسین رابطه نگرش تحصیلی و انگیزش پیشرفت با تلقی دانشجویان از کیفیت برنامه درسی [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 101-121]
  • مومنی مهموئی، حسین بررسی رابطه بین میزان انطباق برنامه های درسی اساتید با کیفیت تجارب یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 175-200]

ن

  • نجفی هزارجریبی، حبیب الله طراحی مدل مدیریت آموزش از دور، برای نظام آموزش عالی ایران [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 35-60]
  • نصر، احمدرضا تبیین شاخص‌های نوآوری در هدف‌های برنامه‌های درسی رشته‌های هنری و بررسی میزان کاربست آنها [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 85-120]
  • نصر، احمدرضا سنتزپژوهی چالش‌های برنامه‌های درسی آموزش عالی کشور در دهه اخیر و راهکارهای پیش رو [دوره 7، شماره 13، 1395، صفحه 7-34]
  • نیلی، محمدرضا تبیین شاخص‌های نوآوری در هدف‌های برنامه‌های درسی رشته‌های هنری و بررسی میزان کاربست آنها [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 85-120]
  • نیلی احمدآبادی، مجید میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه‌های درسی دانشگاهی [دوره 9، شماره 18، 1397، صفحه 159-173]
  • نوروزی، سمیه میزان توجه به ابعاد مختلف یادگیری واژه در کتاب‌های درسی دانشگاهی زبان انگلیسی تخصصی انتشارات پیام نور و تأثیر آن در کیفیت نظام آموزشی [دوره 5، شماره 10، 1393، صفحه 85-96]

ه

  • هاشمی، سهیلا تحلیل رویکردهای هستی شناسانه و معرفت شناسانه اساتید دانشگاه در فرایند تدریس [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 61-90]

ی

  • یادگارزارده، غلامرضا بررسی مؤلفه‌های مبتنی برشغل وشاغل در برنامة درسی [دوره 8، شماره 15، 1396، صفحه 135-178]
  • یمنی، محمد طراحی الگوی اصلاح ساختار رویکرد میان‌رشته‌ای در حوزه علوم پایه در دانشگاهها با تاکید بر پایداری توسعه ملی:یک مطالعه داده بنیاد [دوره 10، شماره 19، 1398، صفحه 41-64]
  • یوسفی، علیرضا طراحی اهداف مبتنی بر توسعه سرمایه اجتماعی در برنامه درسی آموزش عالی ایران [دوره 6، شماره 11، 1394، صفحه 7-26]