دوفصلنامه مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی، مجلهای علمی - پژوهشی در زمینه تخصصی، برنامههای درسی در نظام آموزش عالی است. این مجله متناسب با ساختار برنامههای درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به چاپ دستاوردهای اصیل پژوهشی پژوهشگران در زمینه برنامههای درسی آموزش عالی میکند.
اهداف
ترویج و بسط دانش موجود در زمینه مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی
گسترش مرزهای دانش مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی ایران با توجه به تحولات علمی جهان
بسترسازی برای برنامه های درسی دانشگاه های نسل چهارم
ایجاد بستر پژوهشی و همکاری بین پژوهشگران داخلی و خارجی
انتشار یافتههای پژوهشهای جدید در زمینه دانش مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
شناخت الگوهای اجرایی موجود در زمینه برنامههای درسی آموزش عالی
کمک به سیاستگزاران نظام آموزش عالی در زمینه برنامههای درسی
بررسی چالشهای نظام آموزش عالی در زمینه برنامههای درسی
مهمترین سیاستهای اجرایی نشریه:
برای تحقق اهداف مذکور، تحت پنج عنوان «اعلام موضوعات و زمینههای حائز اهمیت برای پژوهش در بستر مطالعات آموزش عالی»، «شناسایی داوران تخصصی در زمینه موضوعات مختلف و ایجاد بانک داوران تخصصی در رشته»،«آموزش داوران و مشخص کردن معیارهای و ملاکهای داوری مقالات و دستاوردهای علمی»،«انتشار پژوهشهای برگزیده در سایت مجله و وبسایت انجمن مطالعات برنامهدرسی ایران»،«برگزاری همایشهای سالانه در محور یافتههای جدید در زمینه مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران» و «ایجاد زمینه تعامل مناسب بین پژوهشگران و متخصصان موضوعی در گروه آموزشی علوم تربیتی در دانشگاههای مختلف» اعلام شدند.
اولویت ها(حوزه های) نشریه در جذب مقالات:
اولویتهای نگارشی نشریه تحت چهار عنوان کلی و بیست و شش عنوان فرعی معرفی شدهاند؛
عناوین فرعی
اولویتهای مرتبط با نظریات برنامه درسی آموزش عالی
-نظریات جدید در زمینه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
- الگوهای نوین طراحی برنامههای درسی آموزش عالی
- الگوهای جدید در زمینه اجرای برنامههای درسی در آموزش عالی
- نظریات تغییر و اصلاح برنامههای درسی آموزش عالی
اولویت مربوط به زمینهها و بسترهای اجرایی الگوهای برنامهدرسی آموزش عالی
اولویت مربوط با ارتباط برنامه درسی آموزش عالی با سیاستهای کلان اجتماعی
اولویت مربوط به مطالعات بین الملل در زمینه آموزش عالی