درباره نشریه

دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی در آموزش عالی بمنظور پرداختن به مسائل و چالش های برنامه درسی در محیط آموزش عالی و در  راستای تفکر و عمل تخصصی در برنامه درسی و گذر از دوران ارایه پاسخ های یکسان به سئوالات برخاسته از محیط های مختلف برنامه درسی و رسیدن به دوران تلاش های سازمان یافته در بستر آموزش عالی،  به همت جمعی از متخصصان برنامه درسی و آموزش عالی با حمایت انجمن مطالعات برنامه درسی ایران متولد شده است تا ضمن انتشار آثار و تلاش های صاحبنظران و پژوهشگران در زمینه برنامه درسی در آموزش عالی،  بنیاد نظری و رویه های عملی در این حیطه را توسعه دهد و بیش از پیش بر طرح پرسش ها و تدارک پاسخ های تخصصی در این زمینه نوپا دامن زند.

اعتبار درجه علمی – پژوهشی این نشریه، طبق نامه شماره 2004/11/3  مورخ 1/12/1388 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تائید قرار گرفته است

 

روند بررسی مقالات در نشریه:

مقالات دریافتی پس از بررسی اولیه توسط سردبیر نشریه و تائید با حوزه های مورد نظر نشریه،  مقالات در هیات تعیین داوری شده و برای حداقل 3 داور ارسال می گردد. پس از طی فرآیند داوری دقیق توسط حداقل 3 داور و تائید توسط حداقل 2 داوری و انجام اصلاحات لازم می تواند موفق به اخذ پذیرش گردد. 

 

هزینه دسترسی به مقالات آرشیوی:

از آنجایی که سیاست اصلی این نشریه بر ترویج و گسترش علم در بین تمام محققین دنیا می ­باشد، لذا دسترسی به تمامی مقالات آرشیوی این نشریه به صورت رایگان می­ باشد.

 

حقوق مولفین و ناشر:

مسوولین نشریه حقوق معنوی آثار مقالات را متعلق به نویسندگان دانسته و حقوق مادی و معنوی مقالات منتشر شده در نشریه را نیز برای ناشر محفوظ می دارد.

 

اصول اخلاقی در  نشریه:

از آنجایی که صداقت و راستی در انجام تحقیقات علمی مبنای کار سردبیر و اعضای هیات تحریریه نشریه می­ باشد، لذا تیم  نشریه همواره تلاش می­ نماید تا نسبت به  جلوگیری از تقلب و کپی برداری در مقالات علمی را سرلوحه خود قرار دهند. بر همین اساس قبل از بررسی و انتشار مقالات نسبت به بررسی مقالات با استفاده از نرم افزارهای مشابه یاب اقدام و پس از طی مراحل داوری نسبت به آنها اقدام لازم را انجام می دهد. همچنین به منظور شفافیت در کار در برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه نشر آثار از شیوه نامه برخورد با تخلفات علمی کمیته نشر  مطالب علمی(COPE) استفاده نموده و در راستای عضویت در این کمیته اقدام نموده است.